Skyscanners sammenligningtjeneste for hotel og bilutleie lanseres verden over

11 Nov, 2009, 05:00 GMT Fra Skyscanner

EDINBURGH, Scotland, November 11 /PRNewswire/ -- Websiden Skyscanner som spesialiserer seg på reisesøk (http://www.skyscanner.no), fortsetter å posisjonere seg i internasjonale markeder med lansering av den nyttige sammenligningstjenesten for hotell og bilutleie. Tjenesten lanseres i alle Skyscanners 24 markeder - inkludert Japan, Russland, Nederland og sist men ikke minst; det norske markedet.

Hotellsammenligningstjenesten lar brukere søke blant mer enn 200 000 hotell for å finne de beste tilbudene, og den er nå tilgjengelig på 20 språk. Med verktøyet for bilsøk kan man søke blant mer enn 500 ledende bilutleiefirmaer for å finne den laveste prisen på bilutleie, og dette er nå tilgjengelig på 17 språk.

Barry Smith, en av Skyscanners grunnleggere og direktør for forretningsutvikling, forklarer videre:

"Skyscanner flysøk har vaert tilgjengelig på 20 språk i nesten to år, og nå kan vi endelig også tilby brukere de beste tilbudene innen bilutleie og hotell. Vi har allerede en stor brukergruppe i land utenfor Storbritannia, og denne siste lanseringen styrker Skyscanners profil som en fullverdig reisebutikk i disse markedene."

Denne pressemeldingen kommer like etter nyhetene om at Skyscanner har fullført sin portefølje av BRIC-domener , flyttettil nye og større kontorlokaler, og ansatt en gruppe internasjonale markedsførere som skal hjelpe Skyscanners pågående utvidelse i land som ikke er engelskspråklige.

Om Skyscanner

Skyscanner gir øyeblikkelig online sammenligning av flypriser på over 670. 000 ruter fra over 600 flyselskaper. Med Skyscanner kan brukere lete gjennom materiale uten å måtte gå inn på spesifikke datoer eller destinasjoner. Skyscanner er tilgjengelig på 20 forskjellige språk, inkludert engelsk, tysk, spansk og norsk.

Til redaktører

Tillatelse er bevilget for at denne utgivelsen kan bli brukt videre i full eller delvis kontekst på betingelsen av at www.skyscanner.no er kreditert. Dersom artikkelens innhold blir brukt on-line, vaer vennlig å inkludere en link til http://www.skyscanner.no

KILDE Skyscanner