Sommer 2009 i Hannover: Førsteklasses sommerarrangementer og attraktive opplevelsespakker i region Hannover

29 Mai, 2009, 08:00 BST Fra Hannover Marketing und Tourismus GmbH

HANNOVER, Tyskland, May 29 /PRNewswire/ -- Før start av sommerferien 2009 i Niedersachsen om noen få uker blir regionen Hannover presentert som et ideelt utfluktsmål for foretakslystne, kultur- og sportsinteresserte.

Den eneste friluftskonserten til bandet "Coldplay" i Nord-Tyskland, verdens største skytterfest, det 7. Rugby-EM med program for barna eller Opplevelses-Zoo Hannover hører ved siden av mye annet til de attraktive feriehøydepunktene i Hannover og omgivelsene rundt. Hannover Marketing und Tourismus GmbH (HMTG) støtter de fleste av feriearrangementene med betydelige reklamekampanjer.

"Regionen Hannover, med sine allsidige arrangementer gir de beste forutsetningene for fritidsmoro i ferien rett i naerheten. Våre nye, spennende feriepakker for alle feriebudsjetter inviterer til å bli kjent med de allsidige mulighetene i arrangementsregionen Hannover denne sommeren," forklarer Hans Nolte, HMTG-forretningsfører.

Spesielt for familier er det mye å oppleve rundt Hannover: Pedalbåtturer på Steinhuder Meer, vandreturer i Hannovers åser, Deister eller et besøk i verdens største dinosaurus-friluftsmuseum i Münchehagen. Hannover-opplevelsespakken knytter dessuten sammen opplevelse av regionen Hannover i tillegg med overnattinger i utsøkte hoteller.

"Verdens største skytterfest", "opplevelsesverden vann", "Familier på verdensreise" eller "Marienburg: konge for en dag", heter fire av de til sammen ti nye tilbudene med faste overnattingspriser. På http://www.hannover.de/english kan man finne sine personlige favoritter under de tilbudte pakkene.

Høydepunktene sommeren 2009:

Opplevelses-Zoo Hannover

Eksotiske landskaper, mer enn 1 800 dyr og flotte show kan store og små gjester oppleve i Opplevelses-Zoo Hannover. I de fire spennende Zoo-verdenene - Zambesi, Gorillafjellet, Jungelpalasset og Meyers Hof - venter det uvanlige nøter og uforglemmelige inntrykk på de besøkende. For barn finnes det lekejordet, eventyrlekeplassen og barneparadiset Mullewapp i et av de mest spektakulaere dyreparkene i Tyskland.

Skytterfest Hannover

Verdens største skytterfest er et arrangement for hele familien: raske kjøretøy og glade partytelt, og dessuten en avslappet spasertur over festplassen - alt dette er mulig å oppleve fra 3. til 12. juli på skytterplassen. Et spesielt høydepunkt er skyttermarsjen den 5. juli, når 5 000 musikere og over 20 000 tilskuere feirer den lengste festmarsjen i Europa.

Europamesterskap i 7. Rugby

Den 11. og 12. juli 2009 blir Hannover for annen gang arrangør av europamesterskapet i 7. Rugby.

Under de to dagers turneringene kjemper de beste europeiske lagene på AWD-stadion om europamestertittelen. Hannover står med dette i fokus for søknaden om arrangement av olympiaden for sportsgrenen Rugby i oktober 2009. En premiere: For første gang kjemper også damelag om tittelen. Og for tilskuerne venter under mottoet "Rugby, family and friends" et interessant rammeprogram på AWD-stadion.

Maschsee-fest

For det første er det det morsomste for hele familien, for det annet er det en kulinarisk friluftsfornøyelse. Maschsee-festen inviterer til flanering som ved Middelhavet. Mer enn 2 millioner besøkere feirer fra 29. juli til 16. august igjen rundt Maschsee med et maritimt preg.

Coldplay - friluftskonsert Open Air

Den 25. august rocker Hannover på AWD-stadion: Det fremragende bandet fra dette århundret presenterer sin "Viva La Vida Tour" for første gang i Nord-Tyskland. Den britiske kvartetten demonstrerer med sin nyeste nummer-1-CD eksperimentvillighet, uten å gi avkall på sin typiske sound og lyriske ordspill.

Mer informasjon om arrangementshøydepunktene
    i sommerferien finner du på Internett på http://www.hannover.de/english

Kontakt:
    Hannover Marketing und Tourismus GmbH