Sprint utvider MPLS VPN-fordelene globalt

27 Okt, 2004, 14:00 BST Fra Sprint

OVERLAND PARK, Kansas, October 27 /PRNewswire/ --

- Nettverksbaserte enhetlige tjenester tilgjengelig i mer enn 100 land

Globale IT-foretaksadministratorer utfordres av forskjellige mål som konkurrerer med hverandre for å kunne aktivere nye applikasjoner og kople sammen geografisk spredd brukere og systeminnretninger, alt mens kostnadene skal reduseres og ytelsen skal økes. Sprint (NYSE: FON) har en løsning med deres nye MPLS VPN-løsning som gjør det lettere og mer kostnadseffektivt for amerikanskbaserte og andre flernasjonale aksjeselskaper å skaffe globale nettverk og slå sammen et vidt spekter med applikasjoner i et enkelt, enhetlig nettverk.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20001013/SPRINTLOGO )

Sprint utvider deres standard MPLS VPN-tilbud til mer enn 100 land i Europa, Asia og Latin-Amerika, og sørger for en sikker og høyst tilgjengelig løsning som er utformet for å støtte sammenslåingen av stemme, video og data på en nettverksbasert IP VPN-plattform. Multiprotocol label switching (MPLS)virtual private network (VPN)-teknologi kombinerer fleksibel tilkoplingsmuligheter og skaleringsegenskaper ved IP-baserte tjenester med sikkerhet, personvern og kvalitet som tradisjonelt forbindes med Frame Relay og ATM-tjenester.

Med Sprints MPLS VPN kan kunder ivareta bedriftsbehov som endrer seg og legge til posisjoner eller oppdatere kommunikasjonsflyten mellom posisjoner uten å stresse med å bestille, skaffe og administrere kompliserte layer 2- krets. Sprint MPLS VPN støtter både intranett- og ekstranettapplikasjoner. Foretak kan lett bevege seg fra nedarvet teknologi til å effektivt kople sammen deres globale posisjoner og dra fordel av sikkerheten ved et privat nettverk og kopling til og fra enhver posisjon. I tillegg sørger Sprint for en høyst fleksibel kapabilitets-tjenesteklasse (CoS) som standard funksjon uten tilleggskostnader ved montering og uten trinnvis øking i prisen basert på mengden sanntids-/høyprioritetstrafikk.

Som en nettverksbasert løsning håndterer Sprint adressering, ruting og tjenestekvalitet, som gir besparelser på utstyr som fins i kundens lokaler og ved kostnadene med å administrere nettverket. Sprints MPLS VPN gir kunder et sikkert privat IP-miljø basert på IETF RFC 2547bis-standarden. Trafikken er isolert og dataen går den beste og korteste veien gjennom et hvilket som helst tilgjengelig nettverk. Kundene har mulighet til å prioritere deres oppdragskritiske trafikk, mens Sprint SLA-avtaler dekker tilgjengelighet, pakketap, forsinkelser, ustabilitet ved overføring og installasjon.

Sprint has også utvidet de nettverksbaserte kapabilitetene utover den tradisjonelle VPN-intranetttjenesten som telenettsleverandører sørger for. Kunder kan velge fra en kraftig gruppe med integrerte tjenester med tilleggsverdier som f.eks. fjerntilgangstjenester (RAS). IPSec-tunnel termination og sikker Internett-tilgang som er beskyttet med nettverksbaserte brannmurer. Disse tilbudene er i forkanten på Sprint-nettverket og gir en sømløs integrering med kundes kjerne MPLS VPN, som muliggjør kostnadsbesparelser i forhold til tradisjonelle alternativer i lokalene mens resultatet er høyere ytelse og redundans. En annen fordel er gaffelsammenknytting via et sømløst Internett. Det fins en del fleksible tilgangsvalg tilgjengelig som inkluderer DSL, Frame Relay, Private Line, Ethernet og trådløs via Sprint PCS Data Link (SM), for å støtte flere applikasjoner som går fra helt enkel e-post til live videokringkasting av data til flere brukere.

"MPLS VPN er en økonomisk attraktiv nettverksløsning for foretakskunder," sier Randy Ritter, visepresident - Product Management, Sprint. "Vi kan forenkle nettverksadministrasjonen mens det introduseres en vidt spekter med tilleggskapabiliteter. Fleksibiliteten som er en del av vår MPLS VPN-tjeneste gjør at vi kan levere en sikker løsning som er skreddersydd våre kunders spesifikke forretningsbehov. Som et resultat kan vi imøtekomme deres mål som er lavere pris, høyere pålitelighet og mindre kompliserte anlegg."

Fordi Sprint har konstruert deres nettverk med et høyere nivå med redundans og kvalitet kan de gi sine kunder Classes of Service (CoS) og robuste funksjoner som VPN-Multicasting, og støtte disse opp med SLA-avtaler, uten tilleggskostnader.

"Tjenester som administreres av telenettsleverandører har økende popularitet hos bedrifter i USA og enda mer i Europa", sier David Neil, forskings-visepresident hos Gartner, Inc. "Nettverk totalt er kompliserte og det kan vaere en betydelig mengde utstyr som skal håndteres i en kundes lokaler, og bedrifter er ute etter hjelp. Administrert MPLS VPN kopler bønnen om administrerte tjenester og MPLS-ytelse sammen.

Sprint støtter flernasjonale selskaper og mer enn 95% av Fortune 1000- selskaper med ett av verdens ledende kommunikasjonsnettverk, og gir dem en global stemme, data og Internettjenester. Sprint fins på det nåvaerende tidspunkt på mer enn 1100 steder på seks kontinenter og står for mer enn 25% av verdens Internett-trafikk gjennom deres Tier One backbone. For å få mer informasjon besøk www.sprintworldwide.com .

Om Sprint

Sprint er en global integrert kommunikasjonsleverandør som betjener mer enn 26 million kunder i mer enn 100 land. Med mer enn USD 26 milliarder i årlig inntekt i 2003 er Sprint allment annerkjent for å utvikle, konstruere og levere det aller beste og siste innen nettverksteknologi, inkludert USA's første landsomfattende heldigitale, fiberoptisk nettverk og en prisbelønt Tier 1 Internett backbone. Sprint sørger for lokale kommunikasjonstjenester i 39 delstater og i Washington D.C. og driver det største 100% digitalt, landsomfattende PCS-trådløs nettverk i USA. For å få mer informasjon besøk http://www.sprint.com .

Nettsted: http://www.sprint.com

KILDE Sprint