St. Martins første overnattingssted i sentral-Europa åpnet dørene sine ved Neusiedlersjøen

26 Nov, 2009, 10:00 GMT Fra St. Martins Therme & Lodge

SEEWINKEL, Østerrike, November 26 /PRNewswire/ -- På St. Martinsdagen åpnet det første overnattingsstedet i sentral-Europa dørene sine i Seewinkel i Burgenland (Østerrike): St. Martins Spa & Lodge. Den unike naturen i området rundt Neusiedlersjøen og Østerrikes første nasjonalpark har alltid vært en populær destinasjon for besøkende fra hele Europa. Med St. Martins Spa & Lodge får regionen, som står på UNESCOs verdensarvliste, et eksklusivt spa-anlegg. VAMED, det ledende internasjonale firmaet innen helsevern, har opprettet et holistisk alternativ for helse, vitalitet og velvære som ligger bare 60 minutter med bil unna Wien, Bratislava og Györ. Det gjør at Seewinkel blir en feriedestinasjon for alle årstider.

(Bilde: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091125/368304 )

St. Martins Lodge & Spa er plassert direkte ved en stor innsjø og tilbyr gjestene sine unike ekskursjoner og fuglekikking i det omliggende, naturlige landskapet rundt Seewinkel. På stedet hvor Alpene og Pannonia-sletten møtes har det oppstått et spesielt landskapsvernområde av sletter og sivområder, eikeskoger, landskap og skoglandskaper. 320 dokumenterte fuglearter, vannbøfler, de siste ville hestene og mye, mye mer venter på at de besøkende skal oppdage dem, enten til fots, på sykkel eller padlende i kano.

Profesjonelle speidere, kvalifiserte biologer, geologer og pedagoger hjelper de besøkende ved St. Martins Spa & Lodge på riktig vei, og henter dem tilbake om kvelden, så de kan slappe av i det eksklusive spaet og overnattingsstedet.

"Kombinasjonen spa, overnattingssted og den helt spesielle naturen kan ikke imiteres. Grunnlaget for et slikt tilfluktssted er unikt: En varm kilde like ved innsjøen på grensen til den første nasjonalparken i Østerrike og et Natura 2000-område definert av EU midt i verdensarven til UNESCO er noe helt spesielt. Naturen spiller den viktigste rollen - både i området, i tilbudet vårt og i St. Martins Spa & Lodge", sier Klaus M. Hofmann, utnevnt av VAMED som daglig leder i St. Martins Spa & Lodge.

I lobbyen og på terrassene ved sjøen kan gjestene varme seg ved bålet, mens regionale delikatesser og 60 lokale viner serveres i gourmetrestauranten og vinbaren. Tilbudet følger alltid sesongen. Gjestene finner ro og avslapning i overnattingsstedets spa og velværeområde. Om sommeren kan de nyte en massasje i friluft, hvile i en hammock, nyte det eksklusive strandområdet ved sjøen eller beskue utsikten fra treterrassene og "naturobservatoriet" i toppetasjen på overnattingsstedet. Sammen med kosmetikkmerket Barbor har St. Martins Spa & Lodge også basert sine kosmetiske behandlinger og terapeutiske metoder på regionale elementer som salt, druer, gjær, champagne og spesielle te-sorter.

Det internasjonalt anerkjente arkitektkontoret Holzbauer und

Partner har implementert miljøets naturelementer, som siv, tre, grus og havvann, i bygningene og rommene på en direkte måte. De to største suitene har egen skjerming mot havet, noe som gir gjestene flere private rekreasjonsområder. "Vi har på en konsekvent måte realisert overnattingsstedet som et sentralt tema i alle områder og i henhold til naturlige mål: Fra barene, som har fått navn etter berømte oppdagere, til det elegante interiøret, bilder av dyrelivet, orienteringskart og utstillingsmontre med utstillinger fra nasjonalparken og til oppdagelsesbiblioteket", sier Klaus M. Hofmann.

I det klassiske spa-anlegget venter en hel verden av velvære og termisk vann, samt fem ulike badstuer og dampbad, på utfluktsgjester, eventyrere, friluftsmennesker og amatørornitologer. Igjen har miljøet avgjort utvalget: Dampbad med saltgress og prærieurter, rød badstue, flintbadstue og en eksklusiv pannonisk badstue. I bassengene gir flere små avdelinger gjestene områder for total avslapning, samtidig som de får en fantastisk utsikt over de pannoniske slettene.

Anlegget utfylles med et privat strandområde ved sjøen og en raffinert strandbar. Seewinkel anses for å være en av de varmeste regionene i Østerrike. På solterassen i 1. etasje kan gjester nyte en spektakulær utsikt over solnedgangen over Neusiedlersjøen, som er kun 8 kilometer unna.

St. Martins Spa & Lodge ligger i hjertet av Europa. De omliggende byene Wien, Bratislava og Györ kan nås på under 60 minutter med bil - fra Wiens flyplass er reisen enda kortere. Via flyplassen er St. Martins Spa & Lodge koblet til alle store byer i Europa. St. Martins forventer å ha ca. 300 000 spa-kunder og 70 000 overnattingsgjester hvert år.

Heretter vil St. Martins Spa & Lodge være åpen for dagsbesøkende fra 9.00 til 22.00. I tillegg vil stedet være tilgjengelig hele året for inntil 300 overnattingsgjester og seminardeltakere. Hvis du vil ha mer informasjon eller se bilder, kan du gå til: http://stmartins.at/298.html

VAMED Vitality World

VAMED er den ledende europeiske gruppen av firmaer som planlegger,

bygger og administrerer komplekse installasjoner for offentlige helsetjenester og helseturisme. Innen VAMED Vitality World (VVW) driver VAMED-gruppen for øyeblikket syv av de mest populære lokale spa- og helseanleggene: Aqua Dome, Tirol Therme Längenfeld, Therme Geinberg, Therme Laa - Hotel & Spa, Therme Wien, Dungl Medical-Vital Resort, Bad Sauerbrunn og St. Martins Lodge & Spa, som åpnet dørene i november 2009. I desember 2010 vil det nye anlegget Tauern SPA Zell am See også åpne. Ved utgangen av 2010 vil det nye termiske spa-anlegget Therme Wien erstatte Therme Oberlaa. I 2008 besøkte 1,9 millioner mennesker de termiske spa-anleggene til VAMED Vitality World. VAMED Vitality World er således markedsledende og den største operatøren innen helse og spa-anlegg i Østerrike.

Kontakt:

bettertogether GmbH