Swegon forventer 39 % omsetningsøkning i 2011

15 Jun, 2011, 09:00 BST Fra Swegon AB

Göteborg, Sverige, June 15, 2011 /PRNewswire/ --

- SwegonABanslår en omsetning på over 300millioner euro i 2011

Swegon AB, heleid datterselskap av Investment AB Latour, imponerer med betydelig vekst: Den svenske produsenten av inneklimaløsninger anslår en omsetning på over 300 millioner euro i 2011.

"Den økonomiske veksten, store investeringer i produksjonsanleggene for å øke kapasiteten, og vårt omfattende tilbud - takket være strategiske anskaffelser de siste årene - bidrar til svært positive salgsresultater," sier Örjan Ahlgren, økonomisjef i Swegon AB.

Det svenske selskapet har doblet omsetningen de siste fem årene og forventer enda betydeligere vekst de kommende årene. Swegon, som skal feire 80-årsjubileum neste år, hadde en omsetning på 2153 millioner kr (241 millioner euro) i 2010 og har mål om omsetning på over 300 millioner euro i år. "Det vil si en økning på 39 %. Og vi anslår et enda bedre resultat i 2011," fastslår Ahlgren.

Swegon har investert strategisk i produksjonsanlegg for å møte økt etterspørsel etter eksklusivt utstyr innen ventilasjon og klimaanlegg: Nye samlebånd er under konstruksjon og vil snart innvies på tre av Swegons fem fabrikker, og det har blitt foretatt utvidelser på to fabrikker.

"HVAC-konsulentene i våre europeiske markeder har det svært travelt for tiden, og mange prosjekter er i gang eller rett rundt hjørnet. De økonomiske prognosene er lovende på de fleste markeder, og første kvartal 2011 endte med svært tilfredsstillende resultater," forklarer Ahlgren og legger til: "Vi har store forhåpninger om å nå våre ambisiøse mål."

Her finnerdere bilde av Örjan Ahlgren, økonomisjef i Swegon AB, til publisering: https://files.me.com/janschleifer/8i5oto

Om dere ønsker ytterligere informasjon eller vil avtale et intervju, vennligst kontakt:

Gönna Petersen
PR-manager