Verdens mest eksklusive Club Sandwich

19 Jun, 2013, 09:00 BST Fra Hotels.com

OSLO, June 19, 2013 /PRNewswire/ --

Hotell i Hong Kong har samlet ingredienser i verdensklasse for å revolusjonere den tradisjonelle hotellretten.

Inspirert av årets lansering av Hotels.coms Club Sandwich Index, har femstjerners-hotellet Hullett House i Hong Kong slått seg sammen med bookinggiganten for å skape verdens mest eksklusive Club Sandwich.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130619/622002 )
Med en pris på 355 kroner (HKD480) er den kulinariske kreasjonen dyrere enn de som selges i Genève. Sveits og Genève toppet i år listen med en gjennomsnittspris på 180 kroner. At Hullett House sin er dyrere er ikke så rart med tanke på at den inneholder flere av verdens mest eksklusive ingredienser.

Mellom de lettristede og skorpefrie brødskivene, vil sultne turister finne Beluga-kaviar, Kobe-biff, Balik-laks, skivet bacon fra svartgris, Iberico-skinke, belgiske fiken, skivet tomat fra Roma, salat fra Romania, agurk, fransk kylling, organiske egg fra Italia, majones, mesclun-salat og grønn asparges.

- For at gjester skal kunne oppleve hvor luksuriøs en Club Sandwich kan være, har vi inkludert det ypperste av ingredienser slik som Beluga-kaviar som er en av verdens dyreste kaviar, Kobe-biff og Balik-laks som koster rundt 960 (HKD 1300) kroner per kilo, sier sjefskokken til Hullett House, Peter Lee.

- Club Sandwichen dukker stadig opp på hotellmenyer verden rundt, men skapelsen til Hullett House viser hvordan man kan forvandle smørbrødet til et kunstverk med et par luksuriøse ingredienser! I 2011 lanserte vi Club Sandwich Index som et bruksbarometer for å gjøre det lettere for turister å inkludere mat og drikke i reiseplanene. Det fine med indeksen er at vi kan tilby turister en enkel prissammenligning som indikerer hvor langt pengene rekker i ulike land, legger Alison Couper fra Hotels.com til.

Den luksuriøse sandwichen vil være tilgjengelig på restauranten The Parlour som er tilknyttet Hullett House for 350 kroner (HKD480) fra 15. juni til 31. august i 2013.

Hotels.com sin Club Sandwich Index bruker den klassiske sandwichen med kylling, bacon, egg, salat og majones som et barometer for et lands prisnivå. Indeksen baserer seg på den faktiske prisen hotellgjester har betalt for en Club Sandwich på hoteller i 30 hovedsteder og turistmagneter verden over. Til sammen er det innhentet priseksempler fra 840 hoteller innen fem-, fire- og trestjerners-segmentet for å gi et riktig bilde av prisnivået.

Club Sandwich Indeksen 2013:

Plassering Gjennomsnitts-pris
    Plassering            By            Gjennomsnitts-pris 2013    2012           2012
        1          Sveits - Genève                180               2             188
        26         Taiwan - Taipei                67               n/a            n/a
        27       Mexico- Mexico City              62                25             59
        28        India - New Delhi               53                26             56

Prisene er basert på valutakursene av 14/6 2013.

Om Hotels.com

Hotels.com er en ledende formidler av hotellovernatting og tilbyr reisende nærmere 200.000 overnattingssteder over hele verden. Hotels.com tilbyr et av de største utvalgene av hotellovernatting på nett, inkludert både internasjonale og store hotellkjeder samt mindre, lokale og sjarmerende hoteller. Hos Hotels.com kan man søke etter spesielle hoteller, lese brukeranmeldelser eller finne gode tilbud i nærheten. Blant selskapets største fordeler er at de er et av verdens sterkeste team som jobber kontinuerlig med å fremforhandle de beste prisene for sine kunder. Selskapet sender jevnlig ut nyhetsbrev til sine kunder med eksklusive tilbud. På Hotels.com finner brukeren over 7 millioner anmeldelser fra gjester som faktisk har bodd på hotellene, noe som hjelper andre kunder når de booker hotell.

Gjennom lojalitetsprogrammet Welcome Rewards får kunden etter hver tidende natt på Hotels.com en bonusovernatting på et av 85.000 hoteller. Hvis en kunde kan finne den samme prisen eller billigere på et forhåndsbetalt rom, vil Hotels.com betale mellomlegget. Reisende kan enten booke online eller ved å kontakte et av de flerspråklige callsentrene på 810 000 13. En egen app for iPad og smarttelefoner kan lastes ned gratis på http://no.hotels.com/tilbud/mobile_no/. Med denne app-en kan forbrukeren blant annet søke på mer enn 20 000 i-siste-liten tilbud over hele verden. To ganger årlig offentliggjør Hotels.com Hotellprisindeksen som er en prisanalyse av hotellrom i 31 ulike land. Les mer på http://www.hotelpriceindex.co.uk. Hotels.com er en del av Expedia gruppen som opererer i de viktigste markedene i verden.

KILDE Hotels.com