Vexira Antivirus for Linux beskytter BlueCom AS, en ledende bredbåndleverandør i Norge, mot e-postvirus

23 Aug, 2004, 14:30 BST Fra Central Command, Inc.

MEDINA, Ohio, August 23 /PRNewswire/ --

- BlueCom AS velger Vexira Antivirus for Linux etter omfattende testing, for å beskytte sine bredbåndbrukere mot e-postvirus

Central Command (R), en ledende leverandør av Linux(R)-, FreeBSD- og OpenBSD- antivirusløsninger annonserte i dag at BlueCom AS, en ledende internettleverandør (ISP) for bredbånd i Norge, har valgt Vexira(R) Antivirus for Linux til å beskytte sin e-postinfrastruktur mot ormer, viruser, trojanske hester og andre skadelige programmer.

BlueCom, med hovedkvarter i Oslo, fokuserer på å levere et bredt utvalg produkter og tjenester både til bedrifts- og privatkunder på det norske markedet. Selskapet konsentrerer seg spesielt om å distribuere xDSL bredbåndtilgang.

"BlueCom er en av de ledende bredbåndleverandørene i Norge, og våre kunder krever kvalitetsprodukter fra oss som sørger for sikker og pålitelig bruk av internettet. Etter lang og omfattende testing valgte vi Vexira Antivirus for vår storstilte virusskanning av e-post for forbrukermarkedet. Vi leverer pålitelige nettjenester av høy kvalitet til våre kunder, og ved å legge til Vexira gir vi mer valuta for pengene til våre nåvaerende og fremtidige bredbåndkunder," sier Harald Baardseth, produktsjef i BlueCom.

Vexira Antivirus er en antivirusløsning i bedriftsklassen, som er utviklet for å eliminere e-postvirusproblemet med sin robuste og pålitelige drift. Det støttes 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, året gjennom, av kunnskapsrike ansatte som er godt kjent med store e-postinstallasjoner.

Egenskapene til Vexira Antivirus omfatter:

-- Virusskanning av all innkommende og utgående e-post
    -- Behandling av store e-postmengder
    -- Konfigurerbare advarselsmeldinger til avsender, mottaker eller
       postmester
    -- Heuristisk viruspåvisning
    -- Helautomatisk oppdatering av skannemaskin og virusdefinisjonsfil
    -- Påvisning av misformede meldinger

Støttes på følgende Linux x86 (IA32)-plattformer: Redhat, Red Flag, SuSE, Debian, Gentoo, Mandrake, Slackware.

"Vexira Antivirus for Linux gir BlueCom muligheten til å øke verdien av selskapet for kundene sine. Våre før- og ettersalgstjenester er utviklet for å støtte storstilte, globale operasjoner med høy ytelse der e-post er en oppgavekritisk komponent. Vi er ekstremt stolte over at store ISP-er verden over gjør Vexira til deres foretrukne antivirusløsning," sier Keith Peer, administrerende direktør i Central Command, Inc.

Vexira Antivirus for e-posttjenere koster fra USD299,95, og gratis prøveversjoner kan lastes ned fra ( http://www.centralcommand.com ) eller fås ved å kontakte Central Command på telefon +1-330-723-2062.

Om Central Command: Central Command, Inc., er en leder innenfor antivirusindustrien, et privateid selskap som betjener hjemmebrukere og industrielle, finansielle, offentlige, utdannings-, helse- og servicebedrifter med programvare, tjenester, og informasjon om virusbeskyttelse. Selskapet betjener kunder i mer enn 104 land og har hovedkvarter i Medina, Ohio. Besøk Central Command på ( http://www.centralcommand.com ) eller ring +1-330-723-2062 for mer informasjon.

Om BlueCom AS: BlueCom er en av de ledende bredbåndleverandørene i Norge. Selskapet tilbyr et bredt utvalg produkter og tjenester til både bedrifts- og privatkunder på det norske markedet. BlueCom verdsetter sine kunder over alt, og siden oppstarten i 1997 har de sikret en hurtig vekst ved hjelp av fornøyde kunders "ryktespredning". Selskapets hovedfokus er på distribusjon av xDSL bredbåndtilgang, men typiske gratisprodukter som vevvertskap, domeneregistrering og administrasjon, sikkerhet, IP-telefonering og innhold er også viktige verdiskapere. Selskapets hovedkvarter ligger i Oslo. BlueCom har et meget dyktig nasjonalt nettverk av salgsrepresentanter, detaljister og distributører som betjener bedriftskunder som Statoil, Siemens og Aker/Kvaerner, samt hotell- og butikkjeder med tallrike filialer over hele landet. BlueCom krever høy standard fra sine leverandører for kontinuerlig å kunne levere uovertrufne produkter og tjenester til sine kunder. Dette sikres ved hjelp av partnere som Telia, Telenor, Global Crossing, Alcatel og Siemens. ( http://www.bluecom.no )

Central Command, og Vexira er varemerker tilhørende Central Command, Inc. LINUX(R) er et registrert varemerke tilhørende Linus Torvalds. Alle andre varemerker, varenavn og produkter det henvises til her tilhører deres respektive eiere.

Vevside: http://www.centralcommand.com

KILDE Central Command, Inc.