Vitenskapelige studier viser at Back App reduserer ryggsmerter

03 Feb , 2014, 07:00 GMT Fra Back App AS

AULI, Norge, February 3, 2014 /PRNewswire/ --

Ledende forskere finner bevis for at Back App gir bedre holdning og minsker belastningen på ryggen når du sitter

I følge nylige undersøkelser utført av ledende vitenskapsfolk ved europeiske universiteter, er det nå bevist at Back App-stolen som er designet til å redusere ryggplager for kontorarbeidere, ikke bare gjør det lettere å sitte med ryggen i riktig posisjon, den gir deg bedre holdning og minsker belastningen på ryggen mens du sitter.

Vitenskapsmennene Wim Dankaerts, ved universitetet i Leuven, Belgia og Kieran O'Sullivan, University of Limerick, Irland har gjennomført studier av mennesker som lider av ryggsmerter mens de sitter. De fant at smertene avtok målbart - i betydelig grad - med Back App, sammenlignet med å sitte på en moderne, kontorstol av høy kvalitet med rygg og armlener.

Det er vitenskapelig bevist at Back App kan:

• hjelpe folk å sitte mer oppreist
  • redusere anstrengelsene ved å sitte oppreist
  • øke bevegelsesmengden når man sitter - trening
  • utfordre balansen på en myk og kontrollert måte - trening
  • redusere ryggsmertene mens du sitter

Under en tasteoppgave i en av studiene satt deltakerne, uten å ha blitt bedt om det, med ryggsøylen veldig nær nøytral posisjon på Back App. Aktiviteten i ryggmusklene var 36-45% lavere enn på en vanlig kontorstol. Når de ble bedt om å sitte med "en god holdning", krevde Back App 21% mindre innsats og betydelig mindre (44%) muskelaktivitet.

Ved at den som sitter balanserer fritt, sikrer Back App at ryggraden finner sin optimale oppreiste posisjon hvor lite energi er nødvendig. Det er ikke behov for en vanlig kontorstol, siden du kan sitte på Back App hele dagen.

Back Apps design gjør det også enklere å bytte fra sittende til stående stilling, og krever en høyere posisjon på skrivebordet. Under tilpasningsperioden anbefales brukerne å sitte i kortere perioder og holde den justerbare balanseballen i den grønne sonen. Dette gir en smidigere overgang fra vanlige stoler.

For å se en multimedia pressemelding om Back App, vennligst klikk:

Video:

Study by Kieran O´Sullivan on Back App Ergonomic Chair, UK

Vitenskapelige studier:

Can we reduce the effort of maintaining a neutral sitting posture? A pilot study

Lumbar posture and trunk muscle activation during a typing task when sitting on a novel dynamic ergonomic chair

Specific flexion-related low back pain and sitting: comparison of seated discomfort on two different chairs

Freddy Johnsen - Back App AS - Phone +4797756505 - Mail: freddy@backapp.eu - www.backapp.eu

KILDE Back App AS