Expressen lanserar ny rabattsida i samarbete med Kampanjjakt.se - ska bli störst i rabattbranschen

19 Maj, 2016, 09:40 BST Från PSD Media

STOCKHOLM, May 19, 2016 /PRNewswire/ --

På sin nya annonssajt erbjuder Expressen numera en gratistjänst där rabattkoder presenteras från ett stort urval av väl profilerade nätbutiker i Sverige. Bland dessa finns butiker som t.ex. CDON, Apollo, Nelly, Hotels.com och många fler. Detta öppnar upp möjligheter för fler samarbetspartners att finna en ny platform som bidrar med ökad trafik och försäljning.

Hela annonssajten är en kollaboraton mellan Expressen och Kampanjjakt.se, Sveriges främsta rabattsida som varit aktiv i branschen sedan 2009. Deras roll är att säkerställa att Expressen får tillgång till aktuella rabattkoder från de största nätbutikerna i Sverige.

VD:n Kiriakos för Kampanjjakt.se säger att detta är ett naturligt steg i deras utveckling: "Kampanjjakt.se har vart pionjärer för rabattkodssidor sedan starten 2009 och vart med och utvecklat hela branschen sedan dess.

- Vi är väldigt nöjda och glada över denna kollaboration då det är ett sätt för oss att få ut våra rabatter till en större publik samtidigt som vi erbjuder Expressens läsare de bästa rabatterna. Vi går in i ett mycket spännande 2016 som jag är övertygad kommer bli otroligt bra!".

Samtidigt som näthandeln ökar blir även efterfrågan på rabattkoder och erbjudanden allt större. Prognosen för e-handelns omsättning under 2015 landade på 50 miljarder SEK enligt HUI. Rabattkoder är en modern variant av papperskuponger som fungerar direkt på nätet. Konceptet fungerar genom att en kod används i kassan hos respektive nätbutik och därmed aktiveras för att ge ett lägre slutpris till konsumenten. Tanken är att locka till sig nya återkommande kunder genom att locka dem till nätbutiken via exklusiva rabatter.

Sidorna finns på följande URL:

KÄLLA PSD Media