Toppskidorter för par, familjer och grupper: Zillertal och Chamrousse

22 Mar, 2016, 13:52 GMT Från TravelTrex GmbH

KÖLN, Tyskland, March 22, 2016 /PRNewswire/ --

SnowTrex har utvärderat data från 60 000 kunder från skidsäsongen 2015/16 och ringat in toppdestinationerna för par, familjer och grupper. Förutom Bad Gastein och orter i dalen Zillertal hamnar också de livliga partyorterna St. Anton och Val Thorens högt upp på listan.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160322/346735 )

Vart åker europeiska skidgäster helst för romantiska upplevelser i snön? Vilka skidorter är extra familjevänliga, och vart reser oftast grupper? Skidresearrangören SnowTrex har svaren.

1)Svenska skidgäster

Par:

1. Krimml (Zillertal)
  2. Niederau (Wildschönau)
  3. St. Anton (Arlberg)

Familjer:

1. Bad Gastein (Gasteinertal)
  2. Fieberbrunn (Pillerseetal)
  3. St. Jakob

Grupper:

1. Val Thorens
  2. Mayrhofen (Zillertal)
  3. Bad Gastein (Gasteinertal)

2) Sammanlagt resultat för Europa

Par:

1. Mayrhofen
  2. Hippach
  3. Chamrousse

Familjer:

1. Chamrousse
  2. Valmeinier
  3. Valfréjus

Grupper:

1. Chamrousse
  2. Saint Sorlin
  3. Valmeinier

Den oslagbara prisvärdheten är en av förklaringarna till att familjer och grupper föredrar franska resmål. Svenskar lägger i snitt 6 900 kr* per person vid familjebokningar, och 6 200 kr* per person vid gruppbokningar. Par och familjer lägger oftast lite mer pengar på sin skidsemester än grupper. Det genomsnittliga resepriset för svenska par ligger på runt 6 100 kr* per person. Snittet för alla europeiska bokningar ligger på 4 900 kr* för par, 4 300 kr* för familjer och 3 900 kr* för grupper.

*1 veckas skidsemester inkl. liftkort

Mer information hittar du i vår pressblogg: http://press.snowtrex.se/toppskidorter

Om SnowTrex.se:

SnowTrex är ett märke tillhörande TravelTrex GmbH. TravelTrex är en av Europas ledande arrangörer av skidresor och erbjuder attraktiva skidresepaket i över 20 länder via den 15-språkiga webbplatsen. Skidsemester inklusive liftkort i över 1 500 boenden och 500 orter.

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/103258/  -

För mer information och bildmaterial för tryck, vänligen kontakta:

TravelTrex GmbH
Richard Axelsson