Eerste kwartaalcijfers 2014 CannaVest

21 Mei, 2014, 19:19 BST Van CannaVest Corp.

LAS VEGAS, 21 mei 2014 /PRNewswire/ -- CannaVest Corp. - ("CannaVest" hierna te noemen "de Onderneming") (OTC:BB CANV) publiceert bedrijfsresultaat over het eerste kwartaal, eindigend op 31 maart 2014.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140403/LA98016LOGO

CannaVest boekte in deze periode enorme vooruitgang, inclusief uitbreiding van de laboratorium- en administratieve faciliteiten. Daarnaast vergrootte men het team om activiteiten op het gebied van marketing en public relations te ondersteunen en werden een solide binnenlandse industriële hennepkwekerij en een productie-infrastructuur opgezet.

"CannaVest en ons team maken spannende tijden door," aldus Michael Mona, President en Chief Executive Officer van CannaVest Corp. "We hebben zwaar geïnvesteerd in het team en de infrastructuur en daarom kunnen we de focus optimaal leggen op voorlichting en op het bewust maken van mensen van het belang van industriële hennep als essentieel product. We willen de lijn van het eerste kwartaal voortzetten en onze omzet in de loop van het jaar verder vergroten."

Bedrijfsresultaten eerste kwartaal 2014

Het nettoverlies van de Onderneming bedroeg in het eerste kwartaal van 2014 $118.416, ofwel $0,00 winst per aandeel (gewoon en verwaterd), vergeleken met een nettoresultaat $682.533, ofwel $0,09 winst per aandeel (gewoon en verwaterd) over dezelfde periode in 2013.

Het nettoverlies in het eerste kwartaal van 2014 omvatte een afschrijving van $589.474 op korting op verschuldigde rente van $25.870 voor het kwartaal waarin sprake was van een aflossing van schuld aan Roen Ventures, LLC, welke gedurende dat kwartaal werd omgezet in 10 miljoen gewone aandelen. Het netto bedrijfsresultaat aan het einde van het kwartaal eindigend op 31 maart 2014 bedroeg $535.480, ten opzichte van $682.533 over dezelfde periode in 2013.

Kosten voor verkoop en algemene en administratieve uitgaven gedurende het eerste kwartaal van 2014 bedroegen $924.365, ten opzichte van $194.392 over dezelfde periode in 2013. Deze verhoging laat zich verklaren door de continue uitbreiding van de activiteiten van de Onderneming, het aantrekken van personeel ten behoeve van de kweekactiviteiten, de ontwikkeling van een website en een toename in de juridische en marketingtechnische kosten.

Kosten voor onderzoek en ontwikkeling bedroegen in het eerste kwartaal van 2014 $151.021. Hierin zijn inbegrepen de kosten voor procesontwikkeling, de huur van laboratoriumruimte, personeelskosten, laboratoriumbenodigdheden, productontwikkeling en het uitvoeren van tests.

Balans-highlights

Op 31 maart 2014 beschikte de Onderneming over een werkkapitaal van $8,372 miljoen. Het aandelenkapitaal bedroeg op 31 maart 2014 $21,441 miljoen.

Voor meer informatie over de bedrijfsresultaten van de Onderneming over de periode tot 31 maart 2014, verwijzen we naar de geconsolideerde jaarrekening en de daaraan gerelateerde Management Discussion and Analysis, die te raadplegen zijn op: www.cannavest.com of via EDGAR op: www.sec.gov/edgar/searchedgar/webusers.htm.

Over CannaVest Corp.

CannaVest Corp. is actief op het gebied van investeren en ontwikkelen van bedrijven die zich bezighouden met hennep-gebaseerde cannabinoïden. CannaVest ontwikkelt, vermarkt en verkoopt producten voor eindgebruikers die cannabidiol (CBD), een hennep-extract, bevatten aan de nutraceutische industrie. Daarnaast verzorgt de firma de wederverkoop aan derden, in overeenstemming met de leveringsrelaties van de onderneming in Europa, van door CannaVest Corp ingekochte basisgrondstoffen. CannaVest Corp. streeft ernaar om profijt te trekken van de wereldwijd waarneembare trend om de productie van industriële hennep nieuw leven in te blazen en om de talrijke toepassingen ervan te cultiveren voor gebruik door de consument. Cannabinoïden (cannibidiol/CBD) zijn natuurlijke bestanddelen van de hennepplant, CBD wordt uit de stam en de zaden van de plant verkregen. Kijk voor meer informatie op: OTCMarkets.com of ga naar: www.cannavest.com.

Over CannaVest Laboratories

CannaVest Laboratories, dochtermaatschappij van CannaVest Corp., is een bedrijf dat wereldwijd actief is op het gebied van fytocannabinoïde biotechnologie. Het bedrijf maakt gebruik van geavanceerde kweekmethodes en state-of-the-art verwerkingstechnologie ten behoeve van de ontwikkeling van farmaceutische-, nutraceutische- en voedselproducten.

Over US Hemp Oil

US Hemp Oil streeft ernaar om de industriële hennep-sector in de Verenigde Staten te ontwikkelen. De onderneming houdt zich bezig met de inkoop, verwerking, marketing en distributie van bulk/groothandel hoeveelheden hennepzaden, hennepolie, proteïne, voedsel en lichaamsverzorgingsproducten op basis van hennep. US Hemp Oil voert momenteel drie merken: RSHOTM, CibadermTM en CibdexTM. US Hemp Oil is vastbesloten om hennepproducten in de winkels te brengen door een grotere bekendheid bij het grote publiek te creëren en meer media-aandacht te genereren voor de uitzonderlijke nutritionele eigenschappen van hennep, evenals voor de voordelen die het kweken van industriële hennep het milieu biedt. Kijk voor meer informatie op: USHempOil.com.

AFSTANDSVERKLARING 'TOEKOMSTGERICHTE INFORMATIE'

Dit persbericht bevat mogelijk op de toekomst gericht verklaringen en informatie, in overeenstemming met het bepaalde in Section 27A van de Securities Act uit 1933 en Section 21E van de Securities Exchange Act uit1934, en welke onder de Safe Harbor-bepaling van voornoemde artikelen vallen. Onderhavig materiaal bevat verklaringen aangaande verwachte toekomstgerichte gebeurtenissen en/of financiële resultaten die vooruitkijkend van aard en onderhevig aan risico's en onzekerheden zijn. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen brengen per definitie risico's, onzekerheden en andere factoren met zich mee die ervoor kunnen zorgen dat de huidige resultaten, prestaties of realisaties van CannaVest Corp. materieel kunnen afwijken van voornoemde verklaringen.

WETTELIJKE PLICHT TOT OPENBAARMAKING

CannaVest Corp. verkoopt noch distribueert producten die in strijd zijn met de United States Controlled Substances Act (US.CSA). De onderneming kweekt, verkoopt en distribueert op hennep gebaseerde producten en is actief op het gebied van de wettelijke toegestane distributie in bepaalde internationale markten van op marihuana-gebaseerde producten voor medisch gebruik.

Contactpersoon: CannaVest Corp. 2688 S. Rainbow Blvd., Ste. B Las Vegas, NV 89146 Office: +1 866-290-2157

[tabellen volgen]

CANNAVEST CORP. EN DOCHTERONDERNEMINGEN

EEN VERKORTE GECONSOLIDEERDE JAARREKENING