Hyundai innfører Norges beste bilgaranti

Feb 21, 2013, 07:24 ET from Hyundai Motor Norway

OSLO, Norway, February 21, 2013 /PRNewswire/ --

Hyundai innfører nå en nybilgaranti på 7 år alternativt 200.000 km, alt etter hva som inntreffer først. Garantien gjelder for 2013-modell personbiler registrert etter 1. januar 2013.

Garantien dekker feil eller mangler som kan tilbakeføres til produksjonsfeil eller feil i produksjonsmaterialer. Som bileier trenger man bare å følge bilens vedlikeholdsprogram for å innfri kravene til garantien.

- Dette er en meget attraktiv garanti som er både bedre og 2 år lengre enn gjeldende forbrukerkjøpslov. Hyundai bygger kvalitetsbiler, noe som gir oss muligheten til å tilby kundene våre ekstra lang garantitid Vi har stor tro på våre produkter og derfor er det naturlig for oss å innføre det vi mener er Norges beste nybilgaranti, sier Tom Normann, president i Hyundai Motor Norway.

I tillegg til bilgarantien omfatter også garantien 7 års fri veihjelp.

Fem ganger rundt jorden

Ferske Hyundaieiere har dermed mulighet til å kjøre opp til 200 000 km før nybilgarantien går ut - den beste garantien i Norge noen gang. Dette tilsvarer en kjørelengde på hele 5 ganger rundt jorden langs ekvator.

-Når man kjøper en ny bil i dag skal man være trygg på at den holder i mange år uten vesentlige feil. Dette er en trygghet vi unner alle våre nyeste kunder, avslutter president i Hyundai Motor Norway, Tom Normann.

For varebilen H-1 gjelder også 7 års garanti, men med kilometerbegrensing på 150 000. For taxi gjelder 3 års garanti alternativt 100 000 km.

Morten Brusletto - Tel: +47-922-30-193 - Email: morten.brusletto@hyundai.no

SOURCE Hyundai Motor Norway