Pantos Logistics wint AEO-certificaat in Spanje

SEOUL, Zuid-Korea, 7 maart 2014 /PRNewswire/ -- Pantos Logistics, een uitgebreide logistieke dienstverlener met meer dan 180 logistieke netwerken over de hele wereld, heeft in Spanje het Authorized Economic Operator (AEO) – certificaat gewonnen.

Het bedrijf staat bekend om haar garantie voor snelle doorgang door de douane in alle landen. Het AEO-certificaat is een internationale standaard die is geselecteerd door de Werelddouaneorganisatie en wordt uitgereikt aan de exporteur, importeur of het logistiek bedrijf dat voldoet aan specifieke eisen op het gebied van naleving, interne controlesystemen, veiligheidsmanagement, financiële solvabiliteit, etc. Bedrijven met een AEO-certificaat ontvangen administratievoordelen bij de douane, zoals een gestroomlijnd klaringsproces.

Pantos Logistics kan met dit certificaat nu volop profiteren van de voordelen van een eenvoudiger douane-administratieproces, waarbij bijvoorbeeld minder documenten ingeleverd hoeven te worden voor klaring bij de douane, een lagere inspectieratio, snellere verwerking, en het feit dat hun veiligheid en betrouwbaarheid in logistieke dienstverlening nu officieel is erkend door het bereiken van een sterk vergroot algemeen publiek vertrouwen. Dergelijke voordelen worden universeel toegepast voor klaring bij douanes in lidstaten van het AEO Mutual Recognition Arrangement (MRA), en zorgen voor een snellere en minder kostbare douaneklaring

Pantos Logistics heeft AEO-certificaten behaald in belangrijke landen, waaronder de VS, Europese landen, China en Korea. Haar Spaanse branche is de nieuwste met certificaten in landen als Duitsland, Frankrijk, Polen, de Benelux (gedeelde branche voor België, Nederland en Luxemburg), waaruit de wereldwijde concurrentiepositie in geavanceerde logistieke markten in Europa blijkt.

Een agent van Pantos Logistics zei: "Er zijn meer AEO-certificaten gepland voor andere belangrijke landen in de wereldwijde logistiek, waardoor het voor ons eenvoudiger wordt om een snellere en veilige wereldwijde logistieke dienstverlening te verzorgen."

SOURCE Pantos Logistics

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services