9Solutions solenergidrivna lösningar för inomhuspositionering reducerar den tid det tar att driftsätta lokaliseringssystemet - från flera månader ner till några dagar

OULU, Finland, January 8, 2013 /PRNewswire/ --

9Solutions, världsledande inom avancerad Bluetooth®-teknik och lösningar för inomhuspositionering baserade på molntjänster, offentliggjorde idag ett solenergidrivet system för realtidsspårning. Med den nya tekniken är det möjligt att reducera den tid det tar att driftsätta lokaliseringssystem - från flera månader ner till några dagar. IPCS Zero™-lösningen erbjuder tio års underhållsfri driftstid utan någon extern kraftkälla.

Nya IPCS Zero™ är lösningen på det största hindret för installation av inomhuslösningar för realtidsspårning, dvs. den tid det tar att installera och underhålla systemet. Systemdriftsättningen måste ske snabbt och inte vara till hinder för kundens dagliga verksamhet. En snabb installation innebär att sjukhuset snabbare kan börja tjäna pengar igen: i de allra flesta fall har RTLS-investeringen betalat sig på mindre än ett år. Ju mer tid som slösas bort under driftsättningen desto högre blir kostnaderna för kunden.

"9Solutions IPCS-system för realtidslokalisering kan driftsättas i 50-100 rum per dag", berättar 9Solutions VD Sami Herrala. "Det låter otroligt men det är fullt möjligt tack vare att installationen av nya IPCS Zero™ bara tar några minuter.  För första gången är nu de trådlösa inomhuspositioneringslösningarna trådlösa på riktigt."

"9Solutions fortsätter att leverera innovativa produkter för realtidslokalisering, med hjälp av teknik från Texas Instruments Incorporated (TI)", berättar Sid Shaw, global företagsutvecklare och marknadschef för Wireless Connectivity Solutions, TI. "IPCS Zero™ erbjuder ett pålitligt, självdrivande system som använder TI:s CC2540 Bluetooth®-lågenergilösning och bq25504 IC för energiskördning, i syfte att underlätta installationer och underhåll."

Om 9Solutions

9Solutions är ett internationellt högteknologiskt företag med huvudkontor i Oulu, Finland, samt säljkontor i Helsingfors, Düsseldorf och London. 9Solutions utvecklar och tillverkar lösningar för realtidslokalisering baserade på Bluetooth®- och molntjänster. 9Solutions erbjuder avancerade säkerhets- och resurshanteringslösningar för sjukhus, vårdhem och skolor.

För mer information, vänligen kontakta:

press@9solutions.fi

SOURCE 9Solutions

Best of Content We Love 2014

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services