PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring

Aegon koopt Fidem Life in Oekraïne

Share with Twitter Share with LinkedIn

DEN HAAG, Nederland, December 5, 2012 /PRNewswire/ --

Aegon neemt Fidem Life over, de op vier na grootste levensverzekeraar in Oekraïne. Hiermee versterkt Aegon zijn positie in Centraal- en Oost-Europa. Aegon is sinds 1992 actief in deze regio en heeft bedrijven in Hongarije, Polen, Roemenië, Slowakije, Tsjechië en Turkije.

Aegon zal het 100%-belang in Fidem Life overnemen van de lokale private equity firma Horizon Capital. De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2013 worden afgerond, afhankelijk van goedkeuring door de toezichthouder. Fidem Life zal zijn activiteiten voortzetten onder de naam "Aegon Oekraïne" en wordt onderdeel van Aegon Centraal- en Oost-Europa (Aegon CEE). Aegon Oekraïne zal zich primair richten op groei van de levensverzekeringsactiviteiten en verdere uitbouw van het agentennetwerk.

"Met zijn omvangrijke bevolking en lage penetratiegraad van levensverzekeringen biedt Oekraïne ons aantrekkelijke groeimogelijkheden op de lange termijn", aldus Gábor Kepecs, CEO van Aegon CEE en lid van de Management Board van Aegon. "Oekraïne heeft een snel ontwikkelende middenklasse die een groeiende behoefte zal hebben aan onze producten. Wij hebben een leidende positie als aanbieder van levensverzekeringen in Centraal- en Oost-Europa. We verwachten met ons aanbod van kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare oplossingen de kansen die deze markt biedt, te kunnen benutten en te kunnen voldoen aan de groeiende vraag in deze regio. Fidem Life stelt net als Aegon het klantenbelang centraal en past daarom uitstekend in de strategie van Aegon."

Over AEGON

Aegon, de internationale aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer, heeft activiteiten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië. Aegon heeft circa 25.000 medewerkers en ongeveer
47 miljoen klanten overal ter wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Voor verdere informatie: aegon.com.

Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website aegon.com.

Greg Tucker
+31-(0)70-344-8956
gcc@aegon.com

Investor relations
Willem van den Berg
+31-(0)70-344-8305
ir@aegon.com

PRN NLD

SOURCE AEGON N.V.

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center