bonprix zoekt met modetweelingen het hart van de doelgroep

HAMBURG, Duitsland, January 31, 2013 /PRNewswire/ --

Multichannel reclame-actie

- Cross reference: Foto's zijn beschikbaar via epa european pressphoto agency ( http://www.epa.eu/ ) -

Klanten houden van een sterk merk, dat blijven ze trouw en ze zijn er trots op. Om het merkprofiel en het imago te versterken en de klanten langdurig aan zich te binden en daarmee merkambassadeurs te creëren, start de Franse dochter van de Hamburgse multichannelonderneming bonprix op 1 februari 2013 een groot internetoffensief. In de campagne die in het hele land gehouden wordt en die tot 31 maart 2013 via tv, internet en de gedrukte pers te zien is, roept bonprix mensen op zich op te geven als fashion-tweeling. Dit gebeurt aan de hand van een foto van de deelnemer en de fashion-tweeling in eenzelfde bonprix-outfit. De winnaars van de actie staat een aantrekkelijke prijs te wachten: 5 fashion-tweelingpaartjes, dus in totaal 10 tweelingen, winnen nieuwe outfits voor een heel jaar.

Over smaak valt niet te twisten. Maar soms komt het voor dat twee dames over dezelfde goede smaak beschikken en dat ze elkaar tot hun grote schrik toevallig tegenkomen. Fashion-tweelingalarm! Wat er dan gebeurt, laat bonprix zien met in totaal drie verschillende tv-spotjes die door de Hamburgse creatieveling Jung von Matt ontwikkeld zijn. In het eerste deel spelen de tegenspeelsters wat veel mensen in het echte leven graag zouden willen doen maar daargelukkig toch van afzien. Wilde wedstrijden zoals "yoga-oefeningen", "champagnekurkengevecht" en "caféopstandjes". Maar uiteindelijk komen de tegenspeelsters met een knipoog tot bezinning en sluiten als gelijkwaardige rivalen en echte soulmates vrede.

"Het concept Fashiont-weeling is een opmerkelijk sterk idee en speelt in op situaties die iedereen uit eigen ervaring kent," vertelt Andrew J. Simpson, sectorhoofd merk en reclame bonprix. De fashion-tweelingwedstrijd wordt dankzij het zeer hoge commitment ongetwijfeld een groot succes. De actie moedigt de doelgroep op een charmante en speelse manier aan een foto van zichzelf in een bonprix-outfit te maken en op te sturen, de deelnemer komt daarmee openlijk en zelfbewust voor het modemerk uit. Dankzij de foto's wordt de band van de deelnemers met bonprix sterker, ook bij niet-deelnemers, omdat het imago sterk wordt gepusht. De fashion-tweelingen fungeren daarbij als authentieke merkambassadeurs en pioniers bij het werven van nieuwe bonprix-liefhebbers.

Deelnemende fashion-tweelingen kunnen hun foto's zowel via http://www.bonprix.nl, als via de Facebookpagina van bonprix uploaden. De 5 winnende paren worden door loting uit alle inzendingen bepaald.

Over bonprix Handelsgesellschaft mbH

bonprix is een van de marktleiders op het gebied van de eigentijdse mode in Duitsland en Europa. bonprix is in 1986 als dochteronderneming van de Otto-groep opgericht en is in Hamburg gevestigd. De Franse dochter volgde in 2004 en vestigde zich in Lille. Met meer dan 2200 werknemers is de onderneming wereldwijd in totaal 27 landen actief. Met een omzet in 2011 van bijna 1,2 miljard euro is bonprix een van de bedrijven met de hoogste omzet van de Otto-groep. bonprix behoort tot de top 10 postorderbedrijven van Duitsland en is één van de 10 meest bezochte webwinkels van Duitsland. Via internet, postordercatalogi en winkels biedt het bedrijf dames-, heren- en kinderkleding voor iedereen en in alle maten voor een aantrekkelijke prijs aan. Tot het assortiment behoren ook huis- en bedtextiel evenals interieurproducten en accessoires. http://www.bonprix.de

Brigitte Sely
Productleider PR
bonprix Handelsgesellschaft mbH
Tel.: +49(0)40-64-62-21-18
mailto: brigitte.sely@bonprix.net

SOURCE bonprix Handelsgesellschaft mbH

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services