PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring

Delfin Rueda verlaat Atradius

Share with Twitter Share with LinkedIn

AMSTERDAM, September 24, 2012 /PRNewswire/ --

Atradius benoemt Chris van Lint tot Chief Risk Officer

Na een loopbaan van bijna acht jaar heeft Delfin Rueda - Chief Financial en Risk Officer - besloten Atradius eind oktober te verlaten om zijn carrière bij een ander bedrijf te vervolgen. Chris van Lint is benoemd tot Chief Risk Officer, in afwachting van goedkeuring door de Nederlandsche Bank. Een opvolger voor de functie van CFO is nog niet bekend.

Chris van Lint (52) trad in 1983 bij Atradius in dienst en was in de afgelopen 29 jaar werkzaam in verschillende functies op het gebied Credit Risk Management. Van 2002 tot 2006 was Van Lint Director Risk Services Atradius Netherlands & Nordic. Vanaf 2006 was hij als Director of Group Risk Management verantwoordelijk voor de ontwikkeling en handhaving van de Economic Capital Models van Atradius, de tariefstructuur van de Groep en de buyer risk ratings. In deze periode had Van Lint tevens het operationele risico van Atradius in beheer.

"Sinds Delfin Rueda in 2005 toetrad tot de raad van bestuur van Atradius heeft hij de organisaties Finance en Risk door verschillende veranderingen geleid. Met als resultaat dat onze financiële verslaglegging, rapportages, risicobeheer, controles, efficiëntie en algemene prestaties zijn verbeterd. Door zijn inspanningen bevindt Atradius zich in een goede positie om haar groeidoelstellingen te bereiken. Wij wensen hem veel succes toe", aldus Isidoro Unda, bestuursvoorzitter en CEO van Atradius "Hoewel we nog geen nieuwe CFO hebben benoemd, treedt Chris van Lint aan in de functie van CRO. Van Lint werkt al jaren bij Atradius en heeft een brede en diepgaande kennis van de markt van kredietverzekeringen in alle regio's waar we actief zijn. Hij speelde een grote rol bij het voorbereiden van Atradius om te voldoen aan de regelgeving op basis van Solvency II. Met zijn ruime ervaring is hij - zowel in zijn huidige als toekomstige functie - in staat Atradius door de veranderende economische omstandigheden wereldwijd te leiden."

Over Atradius

De Atradius Groep biedt wereldwijd tal van diensten op het gebied van kredietverzekering tot incasso. Met 160 kantoren in 45 landen heeft het een geschat marktaandeel van 31% van de mondiale markt voor kredietverzekering. Atradius heeft toegang tot kredietinformatie over 100 miljoen bedrijven wereldwijd en neemt dagelijks meer dan 20.000 kredietlimietbeslissingen. De producten van Atradius helpen bedrijven over de hele wereld om zich in te dekken tegen betalingsrisico's die verbonden zijn aan de verkoop van producten en diensten op krediet.

SOURCE Atradius N.V.

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center