2014

Dovre Group lanserer et nytt integrert rekrutteringsverktøy og belønningsprogram for global prosjektbemanning

OSLO, Norge, October 18, 2013 /PRNewswire/ --

Dovre Group satser på å utfordre tradisjonelle metoder for rekruttering og responshastighet innen prosjektbemanning.

Dovre Group, en global leverandør av konsulenttjenester innen prosjektledelse for energisektoren, har lansert et invitasjonsbasert lojalitetsprogram og tjenesteprogram - Dovre Club - for konsulenter. Programmet har som mål å optimalisere rekrutteringsprosessene i prosjektbaserte bransjer og samtidig øke servicenivået både for søkere, ansatte og kunder.

«Internett og digitale teknologier påvirker alle bransjer og prosesser, inkludert rekruttering og bemanning. Med vår nye Dovre Club tar vi det beste av disse teknologiene i bruk og skaper nye, banebrytende tjenester som skal endre hele bransjen og som plasserer våre konsulenter i sentrum.», kommenterer Mikko Marsio, SVP for forretningsutvikling i Dovre Groups Prosjekt Personell divisjon.

Programmet er ett initiativ for å modernisere tradisjonelle rekrutterings- og bemanningsprosesser spesielt for store prosjekter. Programmet er tilgjengelig både for dagens ansatte og nå også for relevante søkere. Det tar sikte på å endre oppfattelsen av våre søkere og konsulenter, fra å se dem som kandidater til leie til å se dem som medlemmer av en eksklusiv fordelsklubb. Først og fremst handler klubben om markedsledende service, i tillegg får medlemmene attraktive fordeler blant annet av å holde profilinformasjonen sin oppdatert og for å referere stillinger og kolleger som passer til programmet. Programmet baserer seg på samarbeid med Edenred som global outsourcing-partner for fordelsprogrammet, og medlemmene kan løse inn fordelene sine i Edenreds rikholdige katalog med belønninger.

Programmet er bygget opp som en nettmodul, og man får tilgang via nettsidene til Dovre Group. Modulen er brukervennlig og man får enkelt tilgang fra alle typer enheter. Dovre Group samarbeider også strategisk med LinkedIn. Registrerte brukere kan importere data fra sine LinkedIn-profiler for å gjøre det enklere å bygge profilene sine.

«Programmet er en vinnerløsning både for konsulenter og kunder,» sier Mikko Marsio. «Dovre Club tilbyr både våre nåværende og potensielle ansatte et unikt nettverk og en tjeneste som gir konkrete resultater av innsatsen de gjør for å holde profilene sine oppdaterte. Å ha denne informasjonen øyeblikkelig tilgjengelig vil til gjengjeld gi oss muligheten til å møte kundenes forespørsler mye raskere enn det som er standard for bransjen i dag.»

Programmet ble lansert internt i juni, og vil nå bli gjort tilgjengelig internasjonalt. Første fase vil være i Norge ,USA, Canada, og Midtøsten.

Om Dovre Group

Dovre Group er en global leverandør av konsulenttjenester innen prosjektledelse. Dovre Group har to forretningsområder: Project Personnel og Consulting. I 2012 var gruppens nettosalg på 94 millioner euro. Dovre Group har over 450 ansatte verden over. Dovre Group er notert på NASDAQ OMX Helsinki (symbol: DOV1V).

For mer informasjon, kontakt:

Arve Jensen
EVP, Project Personnel, Dovre Group
+47-90-60-78-11
arve.jensen@dovregroup.com

SOURCE Dovre Group plc

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services