Fora Care Suisse AG tekent een overeenkomst met Truworth Health Technologies om diabetes- en thuiszorgproducten te lanceren op de Indiase markt

ST. GALLEN, Zwitserland, March 26, 2013 /PRNewswire/ --

Fora Care Suisse AG uit St. Gallen, Zwitserland heeft vandaag aangekondigd samen te gaan werken met Truworth Health Technologies Pvt Ltd, uit Mumbai, India om de diabetes- en thuiszorgproducten van Fora Care op de Indiase markt te brengen.  De overeenkomst is ondertekend via een memorandum van overeenstemming om de exclusieve distributierechten voor de Indiase markt te geven aan Truworth.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121106/573281 )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130326/601840 )

Fora Care Suisse AG is een internationaal gerenommeerde leverancier van innovatieve en veilige gezondheidsproducten. Truworth Health Technologies is het leidende gezondheid- en welzijnsbehandelingbedrijf in India, dat producten levert voor biometrische screeningsoplossingen, mobiele en op cloud-gebaseerde gezondheid- en chronische ziektebehandelingsoplossingen in het domein van mHealth, Tele-Health en gezondheidsinformatica. Gezamenlijk geeft dit distributiepartnerschap Fora Care een groot bereik op de Indiase markt.

"In India lijden meer mensen aan diabetes dan in enig ander land en dit is waarom wij als, als marktleiders, een strategie moeten bedenken om de voortdurende groei van deze ziekte te stoppen" aldus Ty-Minh Tan, CEO van Fora Care Suisse AG. "We geloven dat ons portfolio van thuiszorgapparaten voor diabetes  een van de beste ter wereld is en dat we samen met Truworth Health en hun connectiviteitsoplossingen goed gepositioneerd zijn om de uitdaging aan te gaan."

"In India wordt de markt voor de preventieve gezondheidszorg, in het bijzonder met betrekking tot de behandeling van diabetes, volledig hervormd nu technologische oplossingen een omgeving creëren met een holistische benadering.  Het gaat verder dan mensen die alleen hun suikerspiegel meten," aldus Rajeish Moondraa, Managing Director en CEO van Truworth Health. " Door onze strategische samenwerking met Fora Care kunnen we een uitgebreide mobiele diabetesbehandelingsoplossing bieden. Deze reeks van producten levert unieke en eenvoudig-te-gebruiken oplossingen, zodat apotheken, ziekenhuizen en diabetologen hun patiënten kunnen helpen betere resultaten te bereiken."

Samen met Fora Care kunnen we een stevig distributienetwerk in India creëren voor de hele productreeks van Fora Care in India", voegde Moondraa eraan toe.

Contactpersonen:
Elena Birrer
Elena.birrer@foracare.com
+41-71-220-1001
ForaCare Suisse AG
Amit Deep Kumar
amit.kumar@truworth.net
+91-99297-12666
Truworth Health Technologies Pvt Ltd

SOURCE ForaCare Suisse AG and Truworth Health Technologies Pvt Ltd

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services