Groot maatschappelijk draagvlak voor betaald parkeren

MAASTRICHT, Nederland, January 31, 2012 /PRNewswire/ --

Recent Q-Park klantenonderzoek, verricht in een aantal grote West-Europese parkeerfaciliteiten, toont aan dat 86% van de parkeerders de maatschappelijke noodzaak van betaald parkeren begrijpt.

Dit klantenonderzoek, onder 2.142 klanten in tien landen, in 38 West-Europese Q-Park parkeerfaciliteiten, laat zien hoe men tegenover betaald parkeren staat en dat men begrijpt welke stedelijke uitdagingen daarmee worden opgelost. De onderzoeksresultaten ervaren wij als zeer positief en bevestigen de maatschappelijke rol van Q-Park.

Het stimuleren van duurzame mobiliteit, een van de vijf strategische doelen van het Q-Park Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen beleid, is noodzakelijk voor duurzame maatschappelijke, economische en milieuontwikkeling. Om hier een evenwichtige groei te realiseren zet Q-Park een integraal mobiliteitsbeleid in zodat de parkeerbehoeften van bezoekers, bewoners en forensen in stadscentra optimaal worden gestuurd.

• 74% weet dat gereguleerd en betaald parkeren hiervoor wordt ingezet.
  • 76% weet dat het bijdraagt aan het vergoten van de toegankelijkheid en beschikbaarheid van de parkeerfaciliteiten en parkeerplaatsen.
  • 66% weet dat dit bijdraagt aan het stimuleren van het parkeren dichtbij openbaar vervoer.

Door het afstemmen van parkeertarieven op de parkeervraag en het verwijzen van zoekverkeer naar beschikbare parkeerplaatsen, vindt 86% van de Q-Park klanten binnen 5 minuten een parkeerplaats. En dat zorgt er dan voor dat  CO2   emissie wordt teruggedrongen.

De opvatting over wie de kosten moet dragen voor parkeren in stadscentra zijn duidelijk; 61% is van mening dat 'de gebruiker betaalt'.

Over Q-Park

Q-Park behoort tot de van Europese parkeerondernemingen met parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider op het gebied van parkeren, heeft een portfolio van meer dan 5.800 parkeerfaciliteiten en 800.000 parkeerplaatsen, en sterke marktposities in 10 West-Europese landen: Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland.

SOURCE Q-Park NV

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services