Halcyon Software lanserer ny multiplattforms systemadministrasjonsløsning for det japanske markedet

PETERBOROUGH, England, October 18, 2012 /PRNewswire/ --

Halcyon Software, den globale lederen innen systemadministrasjonsprogramvare, har annonsert det første produktet i sin klasse som fullt ut støtter japansk. Halcyon fikk hjelp av Solpac, sin Tokyo-baserte strategiske partner, som er en ledende leverandør av konsulenttjenester og spesielle programvareløsninger for det japanske IBM-servermarkedet for minidatamaskiner. Solpac vil levere Halcyon Softwares fulle utvalg av kryssplattforms overvåkings- og automatiseringsprodukter til japanske virksomheter som bruker IBMs Windows- og Linux-baserte Power Systems-servere i Japan, Thailand og Vietnam.

Hiroshi Watanabe, Managing Operating Officer hos Solpac, forteller: - Det er avgjørende for oss i dagens krevende marked at vi kan levere lokale språkløsninger til våre kunder og partnere. Halcyon Software har utviklet et tilbud i verdensklasse med sin kryssplattformstøtte for operativsystemene IBM i, AIX, Linux og Windows.

Halcyons nye systemadministrasjonsprogramvare er fullt ut kompatibel med 'dobbelbyte-tegnsett' (DBCS), som gjør at brukergrensesnitt og skjermer med hjelpetekst kan bli fullt utnyttet av japanske virksomheter på deres eget språk. Halcyon utviklet metoden for å konvertere databaseprogrammeringskoden til DBCS, mens Solpac bistod med oversetting. Det er også den første kryssplattformløsningen som videresender Simple Network Management Protocol (SNMP)-feller fra IBM i-plattformen på japansk for overvåking av individuelle servere.

- Halcyon har gjort en betydelig investering i å utvikle en helt ny DBCS-basert programvareløsning for systemadministrasjon for å møte behovene til de japanske virksomhetene som driver i Asia- og Stillehavs-regionen, legger Lorraine Cousins til, som er Managing Director hos Halcyon Software. - Vi er glade for å danne et samarbeid med Solpac for å lansere denne unike løsningen, som vil la japanske brukere overvåke viktige forretningsprogrammer og redusere driftskostnader.

Den nye programvaren blir prøvd ut med kunder i Japan, som allerede har priset de moderne brukergrensesnittene og de spesielle malene for overvåking av programmer for Bedriftsressursplanlegging (ERP-programmer), slik som JD Edwards, Infor og SAP.

Halcyon Software vil samarbeide med Solpac på IBM Intermediate System User Conference (iSUC) 2012 i Sendai i Japan den 7. november. Konferansen vil ha «Innovation - Into the Future» som tema, og vil være et ideelt forum for å lansere Halcyon Softwares nye DBCS-overvåkingsverktøyer til japanske IBM-brukere.

Om Halcyon Software Ltd

Halcyon Software er en global leder innen multiplattforms programvareløsninger for systemadministrasjon, som reduserer kompleksiteten og kostnadene forbundet med å overvåke viktige forretningssystemer, kjerneprogrammer og prosesser. De støtter IBMs enterprise-klassesystemer, inkludert IBM® i og AIX®, i tillegg til Windows®- og Linux®-plattformene. Halcyons løsninger brukes av store multinasjonale virksomheter, datasentre i privat og offentlig sektor, i tillegg til små til middels store organisasjoner globalt for å sikre at viktige IT-systemer, forretningsprogrammer og tjenester er tilgjengelig døgnet rundt. Med regionale kontorer i Peterborough i Storbritannia, Philadelphia i USA og Melbourne i Australia har Halcyon også et verdensomspennende nettverk av partnere og distributører som støtter Europa, Amerika og Asia- og Stillehavsregionen. Mer informasjon finnes på http://www.halcyonsoftware.com

Carole Chandler, Halcyon Software, tlf.: +44(0)1733-234995, e-post: carole.chandler@halcyonsoftware.com

Paul Jennings, PJMC Limited, tlf.: +44(0)1926-312886, e-post: info@pjmc.com

SOURCE Halcyon Software

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services