Handhelds ultrastryktåliga handdator NAUTIZ X8 får nya funktioner

Aug 25, 2015, 03:00 ET from Handheld Group

LIDKÖPING, Sverige, August 25, 2015 /PRNewswire/ --

Den västsvenska tillverkaren av stryktåliga mobila datorer Handheld lanserar idag nya expansion packs för sin ultrastryktålig handdator Nautiz X8. De nya funktionaliteterna gör Nautiz X8 än mer mångsidig för fältarbetare i en mängd branscher som geomatik, lantmäteri, skogsvård, bygg, service och underhåll samt lager och logistik.

Nautiz X8 är konstruerad för effektiv och pålitlig datainsamling i tuffa utomhusmiljöer. Det är en ultrastryktålig handdator med överlägsen prestanda, skärmstorlek och läsbarhet i solljus. Nautiz X8 har blivit mycket populär i branscher som lantmäteri, allmän säkerhet och militära ändamål, och skogsvård.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150821/260163 )

Handheld erbjuder nu tre expansion packs för Nautiz X8 som gör datorn mer mångsidig:

• Nautiz X8 Long Range Bluetooth (LRBT) Expansion Pack har en LRBT u-blox-modul som möjliggör kommunikation på lång distans (upp till 300 meter). Denna lösning är särskilt lämplig för exempelvis avancerade skogsvårdslösningar, lantmäteri, bygg och konstruktion.
  • Nautiz X8 Barcode Expansion Pack har en 2D- imager/streckkodsläsare (Zebra SE4750SR) med en LED-aimer som möjliggör högkvalitativ scanning utan avkall på design, stryktålighet eller användarvänlighet. Denna expansion är idealisk för lager och logistiklösningar samt en mängd olika typer av fältarbete inom service och underhåll.
  • Nautiz X8 Basic Expansion Pack är en tom add-on cap framtagen för kundanpassade tilläggsfunktioner hos Nautiz X8 och medför en ökad justerbarhet och flexibilitet för specifika kundkrav. Den möjliggör också för användare att utveckla egna tillbehör med hjälp av datorns proprietära gränssnitt.

Dessa nya expansion packs för Nautiz X8 finns tillgängliga i september. Samtliga versioner är utvecklade för att bibehålla handdatorns IP67-klassificering.

• Nautiz X8 är världens bästa stryktåliga handdator, med en överlägsen bildskärm och exceptionell hållbarhet, anslutning, prestanda och batteritid - utan att det går ut över ergonomi eller design. Dessa nya expansion packs kommer att göra datorn än mer mångsidig, kundanpassninsgbar och attraktiv för fältarbetare i en mängd olika branscher. Vi bemödar oss alltid om att arbeta nära våra samarbetspartners och kunder för att förstå deras specifika behov och skapa lösningar som de verkligen efterfrågar och kan dra nytta av, säger Jerker Hellström, vd för Handheld Group.

Nautiz X8 är IP67-klassad, vilket betyder att den är helt sand- och dammtät och klarar nedsänkning i vatten. Den uppfyller också tuffa MIL-STD-810G militära teststandarder för stryktålighet och resistens mot luftfuktighet, stötar, vibrationer, fall, salt och extrema temperaturer.

Bra länkar

Nautiz X8 produktspecifikation

Handheld Group

Om stryktålighet/ruggedness

Produktöversikt

Twittra detta: Handhelds ultrastryktåliga fältdator Nautiz X8 får nya funktioner  http://www.handheldgroup.com/expansionpack

Om Handheld:

Handheld Group är en svensk tillverkare och global leverantör av stryktåliga datorer. Tillsammans med partners levererar vi kompletta mobilitetslösningar till branscher såsom skog, bygg, underhåll, militär, transport och logistik m m. Våra datorer tål värme, kyla, fall, vibrationer, väta och andra yttre påfrestningar som kan uppstå i fält. Handheld-koncernen har egna dotterbolag i Sverige, Finland, Italien, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Schweiz, Australien samt USA. För mer information besök http://www.handheldgroup.com.

SOURCE Handheld Group