HeartSine Technologies, Ltd. Tilbakekalling av visse PDU 400-defibrilatorer

BELFAST, Nord-Irland, October 17, 2013 /PRNewswire/ --

Den 4. oktober satte HeartSine Technologies, Ltd. i gang en frivillig tilbakekalling av noen eldre personlige defibrilatorer av typen PDU 400. Tilbakekallingen er på grunn av en selvtest-defekt som kan påvirke enhetens evne til å gi behandling til en pasient som opplever brå hjertestans (SCA). I stedet for å avgi en betimelig alarm om at enheten ikke har nok batteri, kan densynes å ha tilstrekkelig med batteri, men når den skal brukes til å gi behandling er det mulig at den ikke har nok kapasitet til å gjøre dette.

De eldre PDU 400-enhetene som påvirkes av dette problemet har serienumre mellom:

08P00001003 til 11P00007347

Disse enhetene ble solgt mellom mai 2008 og april 2011. Ingen andre PDU 400-enheter berøres av denne tilbakekallingen.

HeartSine tar kontakt med kunder som har berørte enheter for umiddelbart å ordne med en erstatningsenhet.

Kunder med PDU 400-enheter med serienumre som faller innenfor sekvensen ovenfor bes om å ta kontakt med HeartSine Technologies Ltd. på telefon 00800 1212 5555 eller via e-post på recallpdu@heartsine.com for å ordne med erstatning av de berørte enhetene.

HeartSine Technologies, Ltd.
203 Airport Road West
Belfast, United Kingdom BT3 9ED

SOURCE HeartSine Technologies, Ltd.

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services