Helsinki maailman kolmen parhaan kaupungin joukossa hotellivieraiden tyytyväisyyskyselyssä

NÜRNBERG, Saksa, June 12, 2012 /PRNewswire/ --

Tyytyväiset asiakkaat palaavat mielellään. hotel.info kertoo, missä kansainvälisissä metropoleissa hotellialan palvelutaso on huipussaan ja mistä kaupungeista hotelliyöpyjät ovat olleet vähemmän vakuuttuneita. Maksuton yli 210 000 hotellia ympäri maailman kattava online-hotellinvarauspalvelu tutki kansainvälisten asiakkaittensa kokonaisarvioita. Tulokset on esitelty seuraavissa taulukoissa.

Yllä olevassa kansainvälisten metropolien vertailussa havaittiin vain vähän muutoksia aiempaan arviointiin verrattuna. Sijat yhdestä kahdeksaan säilyivät ennallaan, ja Varsova on edelleenkin suurkaupunki, johon hotellivieraat ovat kaikkein tyytyväisimpiä. Helsinki säilytti kolmannen sijansa ennen Bratislavaa, vaikkakin sen arvosana oli laskenut hieman edellisestä. Suomen pääkaupunki on 7,64 pisteensä ansiosta aivan toisella sijalla olevan Tokion (7,65 pistettä) kintereillä. Zagreb ja Ljubljana nousivat hotel.info-tyytyväisyystilastossa kumpainenkin kaksi pykälää sijoille 9 ja 10 Sofian ja Bangkokin edelle.

Riian ja Vilnan hotellinpitäjät voivat olla erityisen tyytyväisiä. Latvian pääkaupunki sai hotel.infon varausasiakkailta aiempaa paremman arvosanan, 7,42, joka nosti sen tilastossa kolme pykälää sijalle 14. Vilna nousi luettelon loppupäässä Pekingin edelle. hotel.infon tyytyväisyyskyselyssä Liettuan pääkaupungin kokonaisarvio nousi kuusi sadasosaa 7,25 pisteeseen, ja samaan aikaan Pekingin arvosana laski neljä sadasosaa 7,16 pisteeseen. Vaikka Madridin pistemäärä oli aiempaa parempi, Espanjan pääkaupunki putosi yhden sijan Vilnan voimakkaan nousun takia ja jäi tilaston hännänhuipuksi.

Matkailijat eivät olleet aivan näin tyytyväisiä Rooman, Pariisin ja Lontoon majoituspalveluihin. Arvioissa ikuinen kaupunki Rooma sai 6,92 pistettä ja rakkauden Pariisi vain 6,74 pistettä. Lisäksi online-palvelumme varausasiakkaat antoivat vuoden 2012 kesäolympialaisia isännöivälle Lontoolle vain 6,58 pistettä.

Hotellivieraat arvioivat http://www.hotel.info-sivuston kautta varaamansa hotellin poistumisensa jälkeen pistejärjestelmän (0-10 pistettä) pohjalta. Kokonaisarvioon vaikuttivat seuraavat kriteerit: huoneen laatutaso, henkilökunnan ystävällisyys, hotellin puhtaus, melutaso, hinta-laatu-suhde ja aamiainen/ravintolat. Tilastossa arvot on pyöristetty kahden desimaalin tarkkuuteen.

Koko lehdistötiedotteen löydät tästä:

Lehdistön yhteyshenkilö:

Aleksander Szumilas
hotel.de AG
Hugo-Junkers-Straße 15-17
90411 Nürnberg
Saksa
Puh.: +49-(0)911-59832-0
Faksi: +49-(0)911-59832-11
Sähköposti: presse@hotel.info
URL: http://www.hotel.info

SOURCE hotel.info

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services