Hotelliyöpymiset: kohtaako hinta aina laadun?

NÜRNBERG, Saksa, November 21, 2012 /PRNewswire/ --

Missä kaupungissa hotellivieraat saavat eniten, missä vähiten vastinetta rahalleen? hotel.info, maksuton yli 210 000 hotellia ympäri maailman kattava online-hotellinvarauspalvelu, tutki yli viiden miljoonan varausasiakkaansa antamia hotelliarvosteluja hinta-laatusuhteen kannalta* ja havaitsi seuraavaa.

Kultainen kaupunki Praha tarjoaa upean arkkitehtuurin ja monipuolisen kulttuurin lisäksi maailman suurkaupungeista parasta vastinetta rahalle. Tšekin pääkaupunki nousi 7,98 pisteellään kansainvälisen tilaston kärkeen, ohi muiden hyvin menestyneiden Itä-Euroopan kaupunkien. Siksi onkin hieman yllättävää, että varausasiakkaiden arvosteluissa sijalla kaksi on Portugalin pääkaupunki Lissabon, jonka pistemäärä on 7,95. Euroopan ulkopuolella pisteitä ovat keränneet erityisesti Bangkokin hotellit. Thaimaan pääkaupunki on 7,74 pisteensä ansiosta sijalla 9.

Suomen Helsinki päätyi 7,14 pisteellään sijalle 19, mutta muissa Pohjoismaissa asiakkaat eivät olleet yhtä tyytyväisiä hotellien rahoilleen tarjoamaan vastineeseen. Tukholma (6,45 pistettä), Oslo (6,13) ja Kööpenhamina (6,06) tarjoavat hotel.infon varausasiakkaiden mielestä huomattavasti heikomman hinnan ja laadun suhteen. Myös Lontoon (6,30 pistettä) ja Moskovan (6,09) hotelleilla on myös paljon varaa parantaa tulostaan.

* Hotellivieraat arvioivat http://www.hotel.info-sivuston kautta varaamansa hotellin poistumisensa jälkeen pistejärjestelmän (0 - 10) pohjalta. Hinta-laatusuhteen arvioinnissa on otettu huomioon myös esimerkiksi huoneen laatu ja siisteys. Saman pistemäärän saaneet kaupungit on järjestetty taulukkoon tuhannesosan perusteella. Arviointi koskee 2-5 tähden hotelleja. (Tilanne marraskuun alussa)

Koko lehdistötiedotteen löydät tästä:

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info
Hugo-Junkers-Straße 15-17
90411 Nürnberg
Saksa
Puh.: +49-(0)911-59832-0
Faksi: +49-(0)911-59832-11
Sähköposti: presse@hotel.info

URL: http://www.hotel.info

SOURCE hotel.info

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services