PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring
2014

Ixonos auttaa Firstbeatia parantamaan syketallentimensa suorituskykyä ja helppokäyttöisyyttä

Share with Twitter Share with LinkedIn

BARCELONA, Espanja, February 27, 2013 /PRNewswire/ --

Ixonos auttaa Firstbeat Technologies Oy:tä kehittämään uusi, huomattavasti parannettu versio RR-välien pituudet rekisteröivästä Bodyguard-laitteesta, jolla sydämen sykettä voidaan elintapojen arvioimiseksi seurata niin lyhyt- kuin pitkäaikaisesti. Automaattinen käynnistys, Ixonosin suunnittelema miellyttävä muotoilu ja useat muut innovaatiot ovat parantaneet laitteen käyttäjäkokemusta huomattavasti.

"Firstbeatille kehittämämme uusi tuote on, käyttökokemus ja toimintavarmuus huomioiden, kaikkein kehittynein elintapojen arviointiin käytettävä laite", kertoo Antti Vuolli, Director, Chipset and Embedded, Ixonos. "Olemme testanneet laitetta äärimmäisyyksiin asti, joten se toimii varmuudella moitteettomasti - riippumatta ihotyypistä, ihon liikkeistä harjoittelun aikana ja jopa sääolosuhteista", Vuolli jatkaa.

Automaattinen käynnistys on yksi niistä ominaisuuksista, jotka Ixonos innovoi laitetta varten. Kun laite kiinnitetään ihoon, se käynnistyy automaattisesti, jotta käyttäjä ei menettäisi mittaustietoja unohduksen vuoksi. Ixonos myös optimoi tiedostonhallintajärjestelmän niin, että usb-tiedonsiirtonopeus viisinkertaistui. Nyt laitteen käyttäjä voi hetkessä siirtää mittaustuloksensa tietokoneelleen analysoitaviksi.  "Kun Firstbeatin ainutlaatuinen ohjelmistoalgoritmi siirrettiin sulautettuun maailmaan, Ixonos kykeni yhdessä asiakkaan kanssa satakertaistamaan sen nopeuden. Tämä on olennaista virran säästämiseksi ja pienikokoisen laitteen toiminta-ajan pidentämiseksi", huomauttaa Ismo Pellikka, HW Project Manager, Ixonos.

"Kun Firstbeat valitsi Ixonosin kumppanikseen, perusteena oli Ixonosin kokemus elektroniikasta ja sulautetuista ohjelmistoista. Yhteistyö onkin sujunut kerrassaan loistavasti: Ixonosilla on laaja osaaminen, ja ixonoslaisten asenne ongelmien ratkaisemiseen ja tuotteemme toteuttamiseen on ollut erinomainen", toteaa Firstbeatin toimitusjohtaja Joni Kettunen. "Juuri tuo asenne, aito halu saada tuote täyttämään siihen kohdistuvat odotukset, on meille tärkein. Yrityksemme koon vuoksi mahdollisuus yhdistää samassa projektissa eri kyvykkyyksiä (rakenne, elektroniikka, ohjelmisto, muotoilu) on ollut erittäin hyödyllinen ja säästänyt paljon työtä", Kettunen toteaa lopuksi.

Seuraa Ixonosia
Ixonosin www-sivut
Ixonos Twitterissä
Ixonos YouTubessa »

Ixonos on luova mobiiliratkaisujen tuottaja. Kehitämme päätelaitteissa ja mobiilipalveluissa käytettäviä langattomia teknologioita, ohjelmistoja ja ratkaisuja. Suunnittelemme yhdessä asiakasyritystemme kanssa tuotteita ja palveluita, jotka tuottavat kuluttajille ylivertaisia mobiileja käyttökokemuksia. Parannamme asiakasyritystemme kilpailukykyä luomalla ylivertaisia käyttökokemuksia ja lyhentämällä laitteiden ja palveluiden markkinoilletuontiaikaa. Toimipisteemme sijaitsevat Suomessa, Etelä-Koreassa, Isossa-Britanniassa, Kiinassa, Saksassa, Slovakiassa, Tanskassa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Ixonos Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Ixonosin liikevaihto vuonna 2011 oli 81,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1,9 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antavat:

SOURCE Ixonos Plc

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center