Konica Minolta verwerft Charterhouse

LANGENHAGEN, Duitsland, November 19, 2012 /PRNewswire/ --

Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH heeft onlangs een overeenkomst getekend voor de overname van Charterhouse PM Limited, een toonaangevend Europees productiebedrijf voor marketingdiensten. Men is nog in afwachting van goedkeuring met betrekking tot overnameregelgeving, maar de overname zal naar verwachting vóór het einde van 2012 worden geëffectueerd.

De beoogde overname van Charterhouse maakt onderdeel uit van de toekomststrategie van Konica Minolta om te investeren in Print Management Services. Technologisch leider Konica Minolta denkt "verder dan printen alleen", en combineert daarom Print Management Services (PMS) met Marketing Management Services (MMS), alsmede Optimized Print Services (OPS) met Business Process Consulting (BPC). Beide combinaties zullen worden ondersteund door Konica Minolta's relatiebeheer en de verschillende mogelijkheden in document workflow-oplossingen. Met dit concept zal Konica Minolta het dienstenportfolio voor de printbehoeften van klanten uitbreiden en leidend zijn in de digitale omwenteling in de commerciële grafische industrie.

Charterhouse PM Limited is een Britse onderneming die zowel uitbestede marketingproductie als managementdiensten biedt aan internationale merken in 35 Europese markten vanuit 21 locaties, inclusief haar Europese hoofdkantoor in Parijs en haar in Londen gevestigde digitale productiefaciliteit.

Met  de 38ste  plaats in de Sunday Times 2012 International Track 200, heeft Charterhouse in de afgelopen jaren een aanzienlijke groei bereikt als gevolg van geografische uitbreiding, het winnen van grote Europese aanbestedingen en de groeiende vraag naar multichannel marketingdiensten.

Met uitgebreide expertise in printen en digitale marketingproductie is Charterhouse goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende uitbesteding in de productiemarkt. Klanten zijn steeds meer op zoek naar efficiency, kwaliteit en consistentie van hun marketing.

Gary Mahoney, CEO bij Charterhouse zei: "Onze klanten zijn op zoek naar internationale mogelijkheden en met de steun van Konica Minolta, zal Charterhouse snel uitgroeien tot een internationale onderneming. Konica Minolta is sterk in Azië en Amerika, geeft ons wereldwijde vertegenwoordiging en biedt de financiële middelen voor verdere uitbreiding van ons bedrijf en het ondersteunen van toonaangevende merken door middel van innovatieve communicatie. "

Ken Osuga, voorzitter van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH zei: "Deze strategische investering zal het aanbod van mogelijkheden voor print- en uitbesteed marketing management dat wij onze klanten kunnen bieden aanzienlijk uitbreiden. Charterhouse heeft een indrukwekkende staat van dienst op dit gebied en werkt samen met een aantal van de grootste merken ter wereld. We zien er naar uit het management te kunnen ondersteunen bij het nastreven van internationale groei."

Het bestaande Charterhouse managementteam zal het bedrijf blijven leiden en het bedrijf zal verder voortbestaan als Charterhouse via haar huidige hoofdkantoor en kantorennetwerk.

Bedrijfsnaam                       Charterhouse PM Limited
    Hoofdkantoor                       Hatfield, UK
    Omzet                              Circa 100 miljoen EUR
    Medewerkers                        Charterhouse heeft meer dan 240
                                       medewerkers in 21 Europese landen.
    Diensten                           Printmanagement, digitale
                                       marketingproductie, studiodiensten,
                                       datamanagement, permanente POS en
                                       promotionele merchandise.

Voor meer informatie kunt u hier klikken: http://www.konicaminolta.eu/press

Contact Konica Minolta
Olaf Lorenz
Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH
Phone: +49(0)511-7404-378
Olaf.Lorenz@konicaminolta.eu

Tanja Johannsen
CrossPR
Phone: +49(0)172-52-31-699
johannsen@crosspr.de

Contact Charterhouse
Claire Mason, Toby Brown or Clare Granville at Man Bites Dog
Phone: +44(0)1273-716-820
teamcharterhouse@manbitesdog.com

SOURCE Konica Minolta

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services