PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring

M2 Retail Solutions expanderar i Asien

Share with Twitter Share with LinkedIn

RYDÖBRUK, Sverige och HONG KONG, October 22, 2013 /PRNewswire/ --

M2 Retail Solutions tar nu ännu ett kliv på den globala marknaden för butiksinredningar och köper välkända Lui Design Ltd i Hong Kong. Ett strategiskt samarbete som stärker positionen som partner för premium och lyxvarumärken inom detaljhandeln på den växande asiatiska marknaden.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131021/647478 )

I september 2013 förvärvade M2 Retail Solutions Asia Ltd , ett dotterbolag till M2 Retail Group AB, 100 procent av aktierna i Lui Design Ltd. Det Hong Kong-baserade design- och projektledningsföretaget är välkända för att tillhandhålla tjänster av högsta kvalitet mot lyxvarumärken inom mode, smycken och klockor.

Lui Design Ltd har varit verksamma i Asien under de senaste 13 åren och har idag 14 medarbetare och kontor både i Hong Kong och Seoul. På kundlistan finns varumärken som Hermes, Chloe, Piaget mfl.

"Vi är mycket imponerade av Lui Designs arbete och deras enastående ställning i Asien och Oceanien. Denna region är en allt viktigare marknad för internationella återförsäljare och för M2 -gruppen . Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att ytterligare förbättra vårt tjänsteutbud till återförsäljare av premium och lyxvarumärken i hela världen", säger Christian Bjørnstad, styrelseordförande i M2 Retail Group AB.

Lui Design kommer att fortsätta att verka som en separat och oberoende företag med grundaren Andrea Lui som dess verkställande direktör, i samarbete med M2 Retail Group AB. Den svenska M2 Retail Group AB är ett av få och absolut ett av de första europeiska butiksinredningsföretagen som bedriver verksamhet i Asien och Oceanien.  Under 2014 firar M2 Retail Solutions tioårsjubileum i Asien.

M2 Retail Solutions erbjuder helhetslösningar för globala butiksetableringar, allt från design av butikskoncept till nyckelfärdiga butiker. Företaget, som grundades 1935 i Rydöbruk utanför Halmstad, har kontor i Sverige, Danmark, Kina och Hong Kong. Under de senaste tio åren har M2 Retail Solutions genomfört uppdrag som omfattat design och inredning för över 2 000 butiker och 1 500 shop-in-shops i mer än 70 länder. Företaget har ett 70-tal medarbetare och omsätter cirka 150 miljoner kronor.

För mer information, kontakta:

Björn Jernberg, Director of Operations and Marketing, M2 Group, tel +46-7035-229-112

Andrea Lui, VD, Lui Design, tel +852-28-10-91-21

SOURCE M2 Retail Solutions

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Next in Retail News

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center