mCare går med i Blanccos Mobile Partner-program för att leverera förstklassig mobilsäkerhet i Skandinavien

STOCKHOLM, June 3, 2014 /PRNewswire/ --

Framstående aktör på mobileftermarknaden ansluter sig till det växande antal Blancco-partner som är ledande inom bästa praxis för skydd av slutanvändarinformation i mobila enheter

Blancco, global marknadsledare inom dataradering och lösningar för återanvändning av datorer, tillkännager att mCare är ny Gold Mobile Partner i Norge och Sverige. mCare, leverantör av eftermarknadstjänster för smarta telefoner och surfplattor, http://www.mcare.no/ förenar sig med det växande antal Blancco-partner som aktivt främjar skyddet av slutanvändarens integritet på den mobila arenan.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130418/608188 )

"Vi ser en ökad efterfrågan på en säker och kontrollerbar process för att skydda slutanvändaren och företagsdata i mobila enheter, i synnerhet när det gäller apparater som tas om hand på eftermarknaden," säger Fredrik Forslund, landschef för Blancco Sverige. "Vi är glada över att samarbeta med mCare när de nu förenar sig med oss i arbetet för att säkerställa att inga osäkra enheter släpps ut på eftermarknaden."

Med Blancco Mobiles TÜV-SÜD-godkända lösning kan en organisation radera användardata från varje enhet säkert och automatiskt få en unik, detaljerad rapport som bevis. Blancco Mobiles raderingsprocess överensstämmer fullständigt med riktlinjer som utarbetats av den globala branschorganisation Device Renewal Forum. En annan Blancco-produkt, Blancco Management Console, hjälper organisationerna att hantera en mängd processer för avyttring av mobila enheter, inklusive hantering av hårdvaruinformation och raderingsrapportering för granskningsändamål.

"Partnerskapet med Blancco stöder vårt mål att bli Nordens ledande leverantör av mobila tjänster för eftermarknaden", säger Jan Ole Huseby, teknikchef på mCare. "Med Blanccos säkerhetslösningar har vi möjlighet att leverera högklassiga produkter och tjänster till våra partner och kunder."

Om Blancco

Blancco är en beprövad dataraderingslösning för miljoner användare runt om i världen. Som global marknadsledare inom dataraderingslösningar och lösningar för datoråteranvändning kan Blancco erbjuda branschens mest certifierade dataraderingslösningar. Företaget har kunder inom en mängd branscher inklusive bank, finans, myndigheter och försvar. Företagets produkter värderas högt av professionella inom avyttring av it-tillgångar runt om i världen. Blancco arbetar via ett omfattande nätverk av internationella kontor och partner i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Ryssland, Asien och Australasien. Blancco är ett helägt dotterbolag till Regenersis, en strategisk outsourcingpartner till många av världens ledande konsumentteknikföretag. Mer information finns via http://www.blancco.com.

Om mCare

mCare är en av Skandinaviens största eftermarknadsoperatörer, med fokus på professionell hantering av mobil elektronik på eftermarknaden och mervärdestjänster för våra partner i de offentliga, privata och kommersiella sektorerna. Mer information finns tillgänglig via http://www.mcare.no/ eller http://www.m-care.se.

Blancco Sverige
Fredrik Forslund, landschef, Sverige
+46-70-7107787
Fredrik.forslund@blancco.com

mCare
Jan Ole Huseby, chefstekniker
+47-91705545
JanOle.Huseby@mcarenordic.com

SOURCE Blancco Oy Ltd.

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services