Nieuw platform Quintiq 5.0 verbetert supply chain planning en optimalisatieen maakt efficiëntie van supply chain eenvoudiger

RADNOR, Pennsylvania, March 26, 2013 /PRNewswire/ --

Nieuw en flexibel platform van een vooruitstrevend bedrijf

Quintiq, Inc. kondigde vandaag de introductie aan van Quintiq 5.0 http://www.quintiq.com/solutions/quintiq-platform.aspx. Dankzij dit superieure platform voor supply chain planning en optimalisatie behoren alle planningsvraagstukken tot het verleden. Met deze nieuwe versie krijgen de klanten van Quintiq nog meer mogelijkheden om hun planning te verbeteren. De innovatieve en vernieuwde functies leiden tot lagere kosten, een betere efficiëntie, een snel reagerende klantenservice en een groter onderscheidend vermogen.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130228/599868 )

Quintiq 5.0 is speciaal ontwikkeld om de supply chain te optimaliseren. In tegenstelling tot andere veelgebruikte softwarepakketten is Quintiq 5.0 gemaakt om alle planningsvraagstukken van een klant op een flexibele manier op te lossen. Niet alleen nu, maar ook later als het bedrijf is gegroeid. Net als bij de eerdere versies van de software kunnen klanten met Quintiq 5.0 weloverwogen beslissingen nemen op basis van real-time gegevens. Quintiq 5.0 is een gebruikersvriendelijk platform dat voorziet in persoonlijke overzichten, een foutloze planning en ingebouwde functies voor het maken en volgen van belangrijke prestatie-indicatoren.

Met een transparante supply chain en geavanceerde mogelijkheden voor planning en optimalisatie is een bedrijf altijd in staat om producten en diensten tijdig te leveren. Ook als er sprake is van beperkingen en storingen.

"Bij de ontwikkeling van Quintiq 5.0 hielden we steeds de planningsbehoeften en -uitdagingen van onze klanten voor ogen", zegt Dr. Victor Allis, CEO van Quintiq. "We wilden er zeker van zijn dat de software niet alleen flexibel is, maar ook intelligent genoeg voor het analyseren, vergelijken en optimaliseren van het planningsproces. Op maat gemaakte systemen en oplossingen voor supply chain planning en optimalisatie moeten rekening houden met alle activiteiten van de gebruiker. Gebeurt dan niet, dan heeft dit negatieve gevolgen voor zijn service en winstgevendheid. Daarom is het zaak dat bedrijven zo snel mogelijk inzien dat hun supply chain niet optimaal functioneert in de huidige situatie en kiezen voor de complete flexibiliteit van het bedrijfsbrede Quintiq-platform. Dit komt hun bedrijfsresultaat alleen maar ten goede."

Belangrijke verbeteringen van Quintiq 5.0 zijn:

• Nieuwe en meer veelzijdige tool voor het aanmaken van rapportages (BIRT - Business Intelligence and Report Tools), die uit verschillende bronnen gegevens verzamelt.
  • Verbeterde gebruikersinterface met zelf in te stellen overzichten voor een inzichtelijke planning.
  • Interactief dashboard voor prestatie-indicatoren (KPI's), waarin KPI's kunnen worden aangemaakt en in talloze formaten en onder diverse omstandigheden kunnen worden weergeven. Daardoor is de belangrijkste informatie altijd direct zichtbaar.
  • Vernieuwd configuratieprogramma, waarmee het eenvoudiger is om parameters van planningsprojecten te vinden en te volgen.
  • Via de binnenkort beschikbare Quintiq Mobility Server kan de gebruiker met Quintiq 5.0 via een mobiel apparaat gegevens aan elkaar koppelen, beheren en optimaliseren. Zo kan er ook op afstand worden gewerkt aan het planningsproces. Voor Quintiq Mobility Server is een apart verkrijgbare licentie vereist.

Jarenlang succes

Al sinds de start in september 1997 moderniseert Quintiq software voor supply chain planning en optimalisatie door  planningsvraagstukken op te lossen voor de grootste en succesvolste bedrijven ter wereld, waaronder meer dan 300 multinationals. Het platform van Quintiq wordt gebruikt op meer dan 500 locaties in 78 landen.

Ondanks de onvoorspelbare wereldeconomie groeide Quintiq in 2011 met 42% en in 2012 met 43%*. Voor het fiscale jaar 2013 wordt een omzet van meer dan 100 miljoen dollar en een groei van 36% verwacht. Als gevolg van de toenemende groei werken er bij Quintiq inmiddels ruim 600 mensen, verspreid over dertien vestigingen in de hele wereld.

"Toen mijn collega's en ik Quintiq oprichtten, streefden we naar de ontwikkeling van één platform voor planning en optimalisatie dat geschikt kon worden gemaakt voor elk businessmodel", vervolgt Dr. Allis. "Die unieke benadering bleek een schot in de roos. We bleven groeien en wonnen ondertussen verschillende internationale prijzen en onderscheidingen. We zijn met recht trots op ons bedrijf."

Neem contact met ons op via info@quintiq.com voor een demonstratie van Quintiq 5.0.

####

Over Quintiq

Met het baanbrekende supply chain planning & optimization (SCP&O) platform van Quintiq kunnen bedrijven bij iedere stap in de supply chain de efficiency verbeteren. Hiermee worden end-to-end-planning en -optimalisatie van medewerkers, middelen en processen ondersteund in één planningsomgeving, voor alle planningshorizonnen. Veel van de grootste en succesvolste bedrijven in de wereld zijn afhankelijk van Quintiq voor het behalen van hun bedrijfsdoeleinden, het vergroten van hun concurrentievoordeel en het creëren van nieuwe inkomstenstromen.

Quintiq is opgericht in 1997. Het snel groeiende bedrijf heeft een hoofdkantoor in Nederland en in de VS, een Global Development Center in Maleisië en kantoren over de hele wereld. De software van Quintiq wordt gebruikt op meer dan 500 locaties in 78 landen wereldwijd.

*Opmerking: alle vermelde financiële resultaten zijn niet extern gecontroleerd en zijn gebaseerd op interne rapportages

Ga voor meer informatie naar http://www.quintiq.nl of volg Quintiq op Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube.

Quintiq
Charlotte Poh
Global Marketing Communication Manager
T: +31-73-691-07-39
E:   pressrelease@quintiq.com

SOURCE Quintiq

More by this Source

Best of Content We Love 2014

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services