Norsafe gjennomførte frittfall tester med livbåt fra 61,53m

OSLO og TROMSØ, Norge, September 27, 2012 /PRNewswire/ --

Kl. 19:31 i går gjennomførte Norsafe det høyeste dropp noensinne med en såkalt frittfall livbåt. Testen ble gjennomført fra hele 61,53 meters høyde og var svært vellykket. Testen kom i kjølvannet av et annet vellykket dropp fra 52 meters høyde tidligere samme uke. Norsafes nye banebrytende livbåt GES50 MKIII er dermed sertifisert for høyder opp til 47 meter.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120927/564769-a )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120927/564769-b )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120927/564769-c )

Norsafes formål er ikke å sette rekorder i fritt fall dropp med redningsmidler, sier Norsafe AS' administrerende direktør Geir Skaala. - Våre produkters essens er imidlertid å redde liv. Kvalitet og tillit er fundamentet for vår eksistens. Det er derfor avgjørende for oss at våre kunder skal ha de tryggeste og sikreste redningsmidlene tilgengelig i en situasjon der annen evakuering ikke er mulig, sier Skaala.

GES50 MKIII bygger på banebrytende teknologi og tilfredsstiller DNV-OS-E406-standarden for redningsmidler på norsk kontinentalsokkel. Dette er første modell i en serie av 3 av Norsafes sine nyutviklede frittfall livbåter som tilfredsstiller dette regelverket.

- Til tross for at det nye regelverket ikke trer i kraft før i 2015 er det viktig for oss som markedsledende aktør å være tidlig ute. Vi er derfor stolt av kunne tilby markedet et nytt og banebrytende produkt som tilfredsstiller regelverket allerede tre år før ikrafttredelse, sier Geir Skaala.

GES50 MKIII er 50 fot lang, har en kapasitet på 70 personer á 100 kg.

Norsafe Group har sitt hovedkvarter på Tromøy utenfor Arendal og teller i dag mer enn 830ansatte. Selskapet har et verdensomspennende engasjement som omfatter produksjon, salg, leveranser og service av livredningsutstyr til skip og til offshoreindustrien. Selskapet har egne produksjons- og salg/ serviceselskaper i Norge, Kina, Hellas, Mexico, Singapore, Sør-Korea, USA, Japan, Brasil og Nederland. I tillegg har Norsafe Group et nettverk av 45 servicestasjoner fordelt i alle verdensdeler. Norsafe er i en kontinuerlig vekst, og nye datterselskaper og servicestasjoner er under planlegging/etablering.

For ytterligere informasjon, se vår hjemmeside: http://www.norsafe.com og http://youtube.com/norsafeas

Arild Hansen

Vice President Marketing

SOURCE Norsafe AS

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services