Picosun liittynyt ensimmäisenä suomalaisena yrityksenä Suzhoun Kiina-Suomi Nanoinnovaatiokeskukseen

ESPOO, Suomi ja SUZHOU, Kiina, November 5, 2012 /PRNewswire/ --

Picosun Oy, johtava atomikerroskasvatuslaitteistojen (ALD = Atomic Layer Deposition) valmistaja on liittynyt Kiinan tiede- ja teknologiaministeriön MOST:in sekä Suomen työ- ja elinkeinoministeriön TEM:in ideoimaan ja alullepanemaan Kiina-Suomi Nanoinnovaatiokeskukseen. Suzhoussa, Jiangsun provinssissa itä-Kiinassa sijaitseva keskus avattiin toinen päivä marraskuuta 2012 Kiinan tiede- ja teknologiaministerin Wan Gangin sekä Suomen elinkeinoministeri Jyri Häkämiehen toimesta.

"Picosun on ollut aktiivisesti aloittamassa Suomen ja Kiinan välistä tieteellistä ja teollista yhteistyötä ALD:n saralla. Siksi onkin luontevaa, että osallistumme kaikkiin Suomen ja Kiinan nanoteknologian innovaatioallianssin puitteissa järjestettäviin projekteihin. Picosun on ensimmäinen suomalaisyritys, joka on liittynyt Kiina-Suomi Nanoinnovaatiokeskukseen. Keskus tulee luomaan Kiinan nopeasti kasvavalle ALD-yhteisölle pääsyn hyödyntämään markkinoiden kehittyneintä ALD-osaamista, mikä vahvistaa entisestään Picosunin teknologiajohtajan asemaa ALD:n alalla. Odotan innolla ALD-teknologian teollista läpimurtoa Kiinassa", toteaa FT Wei-Min Li, Picosunin sovellusjohtaja ja Picosun Asia Pte. Ltd:n CEO.

Picosun Oy on Suomesta käsin maailmanlaajuisesti toimiva huippuluokan ALD-järjestelmien valmistaja. Yrityksessä kiteytyy lähes neljän vuosikymmenen uraauurtava kokemus ALD-reaktoreiden suunnittelussa ja valmistuksessa, ulottuen aina teknologian keksimiseen asti 1970-luvun alussa. Picosunin pääkonttori sijaitsee Espoossa, tuotantotilat Kirkkonummella, Yhdysvaltain pääkonttori Detroitissa, Michiganissa ja Aasian pääkonttori Singaporessa. PICOSUN™ ALD-järjestelmät ovat tänä päivänä tuotanto- ja tuotekehityskäytössä useissa maailmanluokan teollisuusyrityksissä ja tutkimuslaitoksissa neljässä maanosassa.

Juhana Kostamo, toimitusjohtaja (email juhana.kostamo@picosun.com; tel. +358-50-321-1955)

SOURCE Picosun Oy

More by this Source

Best of Content We Love 2014

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services