PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring

QuestBack ansetter Frank Møllerop som ny CEO

Share with Twitter Share with LinkedIn

OSLO, November 19, 2012 /PRNewswire/ --

QuestBack AS, en av verdens ledende aktører innen Enterprise Feedback Management (EFM) og Social CRM, kunngjør i dag at de ansetter Frank Møllerop som ny CEO. Nåværende CEO, Ivar Kroghrud, fortsetter i en sentral rolle i selskapet og trer samtidig inn i selskapets styre. QuestBack har mer enn 300 medarbeidere, og er etablert med 19 kontorer i Europa, Nord Amerika, Afrika, Australia og Asia. Over 4 000 kunder benytter seg av QuestBack sine internasjonalt anerkjente produkter for å skape lønnsomme relasjoner med sine kunder og ansatte.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120723/546197 )

Det norske programvareselskapet QuestBack har vært gjennom 12 år med sammenhengende vekst og stor suksess både i Norge og internasjonalt. Ivar Kroghrud har sittet ved roret hele veien, og har også gjort seg personlig bemerket i kåringer som bl.a. Entrepeneur Of The Year. Kroghrud har også en betydelig aksjepost i selskapet. «Jeg tror det er sunt for QuestBack å slippe nye krefter til i den fasen selskapet er inne i nå,» sier Kroghrud, som fra 1. februar inntar en rolle som strategisk rådgiver i QuestBack, i tillegg til styrevervet.

Terje Bakken, QuestBacks styreformann, sier «Ivar Kroghrud har gjort en fantastisk jobb i å bygge opp et norsk programvareselskap i verdensklasse og vi er glade for at vi får beholde ham videre også i ny rolle. QuestBack er nå unikt posisjonert og tar mål av seg til å bli verdensledende i sin nisje. Vi er svært tilfreds med at vi får med oss en så erfaren leder som Frank Møllerop, som vi vet har alle de kvalifikasjoner som skal til for å lykkes med en så ambisiøs målsetting.» Før han tar over lederansvaret i QuestBack har Møllerop i mange år hatt topplederstillinger i andre IT selskaper som SAS Institiute og Infostream ASP. «Vi gleder oss til å jobbe sammen med Frank og støtte ham i jobben med å skape fortsatt vekst og suksess for QuestBack,» avslutter Bakken.

Frank Møllerop, påtroppende CEO, sier «Jeg har fulgt med på QuestBack fra sidelinjen i mange år, som et av Norges aller mest spennende IT-selskaper. Når denne muligheten kom, følte jeg det matchet meget godt med det som har vært min viktigste driver lenge, nemlig å skape bærekraftig topplinjevekst i software-selskaper. I tillegg er produktporteføljen til QuestBack perfekt posisjonert for de nye IT-trendene rundt feedback, sosiale medier og lønnsom utvikling av kunderelasjoner. Det ligger ett stort uforløst potensiale for alle virksomheter i å ta i bruk de produktene som QuestBack tilbyr markedet.» Frank Møllerop kommer fra stillingen som Vice President i Global Energy Business Unit i SAS Institute Inc, og overtar roret i QuestBack 1. Februar 2013.

QuestBack AS er Europas ledende leverandør av løsninger innen Enterprise Feedback Management, Social CRM og online spørreundersøkelse - webbaserte tjenester for relasjonsutvikling gjennom innhenting, analyse og oppfølging av forretningskritisk informasjon. QuestBacks kunder oppnår bedre økonomiske resultater ved å øke tilfredsheten og lojaliteten blant sine kunder og ansatte. QuestBack ble grunnlagt i 2000, oppnådde lønnsomhet allerede ved utgangen av 2001, og har hatt en tosifret vekst helt siden den gang. Selskapet har hovedkontor i Oslo (Norge) med kontorer i 19 land. QuestBack har over 4.000 kunder på tvers av alle sektorer og bransjer, inkludert; Volvo, Ernst & Young, Coca-Cola og Microsoft.

Løvenskiolds gate 26
Tlf: +47-21-02-70-70
Faks: +47-21-02-70-71

Pressekontakt:
Daniel Vadet Hansen (CMO)
Tlf: +47-98-22-17-47
daniel@questback.com

SOURCE QuestBack

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center