Quintiq breekt records in 2013

'S-HERTOGENBOSCH, Nederland, March 13, 2014 /PRNewswire/ --

De marktleider in Supply Chain Planning and Optimization heeft een succesvol jaar gekend, met als hoogtepunten onder meer de voortdurende wereldwijde expansie en een groei van 26%

Quintiq, een wereldleider op het gebied van Supply Chain Planning and Optimization (SCP&O), maakte vandaag bekend dat de omzet een recordhoogte heeft bereikt in 2013. Gestimuleerd door wereldwijde expansie en een groei van 26%, heeft Quintiq met zijn aanpak van SCP&O in 2013 een aantal wereldrecords behaald. Deze aanpak is nu de referentie geworden voor de supply chain industrie.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130328/606756 )

Het succes van Quintiq in dit uitstekende jaar was te danken aan een aantal prestaties:

• Recordomzet en snelle groei - Ondanks de volatiele wereldeconomie realiseerde Quintiq in het boekjaar 2013 een recordomzet van USD 100 mln., een groei van 26% en een groei van de pijplijn met 65%. Hierdoor positioneert het bedrijf zich voor een nog groter succes in 2014. Quintiq is van alle topspelers de snelst groeiende leverancier van SCP&O, met een groei die vijf keer zo groot is als de algemene marktgroei. Technologisch adviesbureau Gartner rangschikte Quintiq als het op drie na grootste SCP&O-bedrijf wat betreft wereldwijd marktaandeel.**
  • Nieuwe wereldrecords - Quintiq heeft optimalisatieoplossingen ontworpen voor de Vehicle Routing Problem with Time Windows-benchmarks en heeft hierbij drie wereldrecords gevestigd.*** Quintiq heeft ook 106 nieuwe wereldrecords gevestigd met de oplossing voor het Flexible Job Shop Scheduling Problem.
  • Wereldwijde expansie - Quintiq heeft het hoofdkantoor in Nederland verplaatst om tegemoet te komen aan de groeiende vraag. Het bedrijf heeft ook nieuwe kantoren geopend in Stockholm, Sydney en Seoul, waardoor Quintiq nu over 16 vestigingen wereldwijd beschikt. In 2013 heeft Quintiq 122 mensen aangenomen, waardoor het totaal aantal fulltime medewerkers nu ruim 720 bedraagt.
  • Nieuwe klanten - Het momentum van het bedrijf werd gestimuleerd door de aanwinst van een aantal belangrijke klanten. We noemen bijvoorbeeld SSAB, een vooraanstaande producent van hoogwaardig staal; Tribotecc GmbH, de toonaangevende fabrikant van sulfiden wereldwijd; skyguide, luchtverkeersleiding voor Zwitserland en omliggende luchtruimte; Severstal, een topproducent van staal in Rusland; Lafarge, een wereldleider in bouwmaterialen; ASAŞ Alüminyum, een toonaangevend bedrijf voor aluminiumextrusie in Turkije; en Amy's Kitchen, een leidende producent van natuurlijke, organische gemaksvoeding en diepvriesvoedsel.
  • Bekroningen en prijzen - Quintiq heeft in 2013 en aantal prijzen gewonnen voor zijn technologie en bedrijfscultuur. Organisaties als Deloitte, ING, VNO-CMW en de TiasNimbas Business School zijn bijvoorbeeld een van de best beheerde bedrijven in Nederland; een prijs van de Philadelphia Business Journal voor de Best Place to Work in Philadelphia; en een bekroning als Technology Company of the Year tijdens de Greater Philadelphia Alliance for Capital and Technologies Enterprise Awards.
  • "The Missing Piece of the Profit Economy" - Dr. Victor Allis, CEO van Quintiq heeft een baanbrekende presentatie (Het ontbrekende stuk van de winsteconomie) gegeven tijdens de Supply Chain Executive Conference van Gartner in Phoenix, Arizona. Hij zette uiteen waarom bedrijven verder moeten gaan dan ERP en software moeten gebruiken waarmee ze controle krijgen over hun toekomst en verborgen winstpotentieel kunnen ontdekken. De presentatie werd later ook gegeven door Dr. Allis en Arjen Heeres, COO van Quintiq, tijdens de Gartner's Supply Chain Executive Conferences in respectievelijk Australië en Engeland.

"Quintiq heeft een prima start gekend in 2014, met een recente selectie door Frost & Sullivan voor een Global Customer Value Leadership Award. De meeste grote SCP&O-oplossingenproviders spelen in op operationele complexiteit binnen diverse industrieën. Vaak missen ze echter de nuances en industriële toepassingen die uniek zijn voor de aanbodzijde van verwerkingsindustrieën", aldus Naveen Kumar Ramasamy, Senior Industry Analyst van Frost & Sullivan. "Het technologieplatform van Quintiq overbrugt deze kloof en biedt voortdurend een hoge mate van flexibiliteit tussen normalisatie en maatwerk. Met de architectuur van Quintiq kan het platform worden aangepast zonder verstoring van de onderliggende lagen", stelt Kumar. "Daarnaast kunnen klanten een hoog rendement op hun investeringen behalen met het uitgebreide programma voor klantondersteuningsdiensten van Quintiq."

"We hebben onze leidende marktpositie verder uitgebouwd en versterkt en ik ben trots op de records die we hebben gevestigd, gedurende de afgelopen 15 jaar", aldus Victor Allis, CEO van Quintiq. "Klanten uit diverse wereldwijde industrieën verkrijgen een concurrentievoordeel en bereiken betere resultaten en een hogere efficiëntie met onze Planning and Optimization software. Met Quintiq kunnen bedrijven zich bezighouden met datgene waarin ze zich onderscheiden en kunnen ze hun doelen realiseren tegen lagere kosten en met de best denkbare resultaten."

* De financiële resultaten zijn niet gecontroleerd.

** Gartner Market Snapshot:Supply Chain Management Software, Worldwide, 2012, Chad Eschinger, Yanna Dharmasthira, Chris Pang, 2 mei 2013.

*** http://www.sintef.no/Projectweb/TOP/VRPTW/Homberger-benchmark/1000-customers/.SINTIF, 2013

Over Quintiq

Elk bedrijf kent zijn eigen supply chain-planningsvraagstukken. Die vraagstukken zijn soms heel omvangrijk. Ze zijn soms ook heel gecompliceerd. En sommige lijken zelfs onoplosbaar. Maar Quintiq lost deze vraagstukken al sinds 1997 stuk voor stuk op met behulp van één enkel softwareplatform voor supply chain planning & optimization. Vandaag de dag vertrouwen ongeveer 12.000 gebruikers in meer dan 80 landen op de software van Quintiq om personeel, logistiek en productie te plannen en te optimaliseren. Quintiq heeft een hoofdkantoor in Nederland en in de VS, en kantoren over de hele wereld. Lees meer op http://www.quintiq.nl.

Ga voor meer informatie naar http://www.quintiq.nl  of volg Quintiq via Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube.

Mediacontact:

Informatieverzoeken Noord-Amerika
Jon Temerlies
Racepoint Group
Tel: +1-202-349-0859
Quintiq@Racepointgroup.com

Informatieverzoeken EMEA
Charlotte Poh
Global Marketing Communication Manager
Tel: +31(0)736910739
pressrelease@quintiq.com

SOURCE Quintiq

More by this Source

Best of Content We Love 2014

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services