Reiziger wil wereldwijd online blijven

AMSTERDAM, February 20, 2013 /PRNewswire/ --

Wi-Fi en hightech kamers een must voor hotels

Reizigers willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over de gemakken uit eigen huis. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van de vooraanstaande boekingswebsite Hotels.com. Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

Verbonden blijven…gratis

• Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel.
  • Ook onder zakelijke reizigers is Wi-Fi de nummer één faciliteit, met maar liefst 56 procent van de stemmen.
  • Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013.

Bij het boeken van hotels voor zowel zakenreizen als vrijetijdsreizen eindigt gratis Wi-Fi boven kosteloos parkeren en ontbijten, wat aangeeft dat internettoegang voor de hedendaagse reiziger een vereiste is. Meer dan een derde van de ondervraagden wenst ook tijdens vakanties toegang te hebben tot Wi-Fi. Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi.

"Nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gratis Wi-Fi bieden, verwachten reizigers ook gratis internettoegang zodra zij in hun hotel arriveren," zegt Olivier Pernoud van Hotels.com. "Gasten gebruiken tablets, smartphones en laptops om activiteiten te plannen, contact te onderhouden met familie en vrienden en zelfs om maaltijden te laten bezorgen op de hotelkamer. Het is dus niet verrassend dat gasten gratis en snel Wi-Fi verlangen."

Het Nieuwe Technologische Tijdperk - Favoriete 'moderne' kamervoorzieningen

Technologische gemakken uit eigen huis blijken tot de prioriteiten van reizigers te behoren. Voor 23 procent van de ondervraagden is een geavanceerde koffieautomaat de meest geliefde moderne faciliteit op de hotelkamer. Zogenaamde 'wired rooms', waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met 20 procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor room service (15 procent).

Het zijn de kleine dingen die tellen - Meest geliefde eenvoudige voorzieningen

Het voorkomen van uitdroging is belangrijk tijdens het reizen. De beschikbaarheid van flesjes water is de favoriete eenvoudige service van 43 procent van de hotelgasten. Alleen reizigers uit Taiwan, Hongkong en Brazilië geven de voorkeur aan gratis opladers.

Het pad naar het hart van de hotelgast - Loopt door de maag!

• Gratis ontbijt is de favoriete (31 procent) niet-technologische service die reizigers wereldwijd standaard willen zien in alle hotels in 2013.
  • Happy hours, wijnproeverijen of andere gelegenheden met gratis hapjes en drankjes behoren tot de favoriete nieuw aangeboden hotelservices van 42 procent van de wereldwijde reizigers.
  • Reizigers noemen gratis hapjes en drankjes als het meest gemiste comfort uit eigen huis tijdens het reizen. Nog eens 14 procent mist de mogelijkheid om te koken in eigen keuken.

Vijfsterren leven - Geliefde en minder geliefde luxe extraatjes

• Het high-end fitness centre en/of spa is de favoriete voorziening van 26 procent van de reizigers, terwijl ook een designbadkamer hoge ogen gooit (21 percent).
  • Hoewel reizigers graag van luxe genieten, vallen diensten als badkamerbutlers, badmenu's en de slaapservice minder in de smaak bij de ondervraagden.
  • Als het gaat om 'buitensporig' luxe voorzieningen, zou meer dan de helft van de reizigers (54 procent) het liefst kosteloos gebruik maken van een Rolls Royce Phantom. Wat dat betreft geen verrassingen.
  • Daarmee is een ritje met deze droomauto geliefder dan een thee sommelier (9 procent), een persoonlijke cocktail shaker (9 procent), een geuren butler (5 procent) en andere bijzondere services.

Betaalde services - Faciliteiten waarvoor gasten wel extra willen betalen

• Hoewel Nederlanders bekend staan om hun gretigheid als het gaat om gratis producten, zijn zij wel bereid om voor bepaalde hotelvoorzieningen extra te betalen. Een kamer met een mooi uitzicht komt met 45 procent van de stemmen het eerst in aanmerking.
  • Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten zijn voorkeurskanalen en dvd's (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

Om het juiste hotel met de gewenste faciliteiten te vinden, hanteert Hotels.com thema-, type- en servicefilters, die reizigers kunnen gebruiken bij het zoeken naar accommodaties.

……………………………………………………………………………………………………………………….

* Het onderzoek werd uitgevoerd in januari 2013. Daarbij is een gewogen gemiddelde gehanteerd, gebaseerd op een dataset bestaande uit meer dan 8.600 respondenten uit 28 landen/steden: Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, China, Colombia, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongkong, Ierland, India, Italië, Japan, Korea, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Singapore, Spanje, Taiwan, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.

Over Hotels.com

Hotels.com is een toonaangevende online hotelboekingssite, met een wereldwijd aanbod van bijna 200.000 accommodaties in ruim 25.000 bestemmingen in meer dan 200 landen, variërend van internationale ketens en all-inclusive resorts tot lokale pareltjes en bed & breakfasts. De boekingssite voorziet in alle informatie die nodig is om de perfecte overnachting te boeken. Hotels.com doet haar voordeel met één van de grootste hotel contracting teams in de sector, waardoor het haar klanten de laagste prijsgarantie, sales, speciale aanbiedingen en kortingen kan bieden. Regelmatige nieuwsbrieven per email bevatten exclusieve aanbiedingen en kondigen sales aan. Hotels.com biedt ruim 7 miljoen reviews - geplaatst door gasten die daadwerkelijk in de hotels verbleven - op basis waarvan klanten een weloverwogen keuze kunnen maken. Met het baanbrekende loyaliteitsprogramma Welcome Rewards verdienen klanten een gratis nacht voor elke tien geboekte overnachtingen in meer dan 65.000 hotels. Hotels boeken kan online of via één van de meertalige call centers. Ook kunnen reizigers speciale apps downloaden via http://nl.hotels.com/deals/mobile_nl/, waarmee zij onderweg hotels kunnen boeken en toegang krijgen tot 20.000 last minute deals. Al acht jaar lang publiceert Hotels.com halfjaarlijks een award-winnend overzicht van wereldwijde hotelprijzen, die inmiddels in 31 landelijke edities verschijnt. Hotels.com is onderdeel van Expedia Inc., het grootste online reisbureau ter wereld met een portfolio bestaande uit enkele van de bekendste merken ter wereld.

SOURCE Hotels.com

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services