Sirius International Aviation Insurance går i produktion med FlexSure™

STOCKHOLM, November 7, 2013 /PRNewswire/ --

Danmark baserade Sirius International Aviation Insurance (SIAI) går i produktion med FlexSure™ och får en solid plattform för framtida tillväxt samt Solvens II-uppfyllnad

SIAI är en del av Sirius International, Stockholm, som i sin tur är en del av White Mountains Insurance Group.

SIAI kommer att använda FlexSure- med fullt stöd för försäkringars livscykel - för försäkringar inom flygbranschen vilket omfattar flygplan, segelflygplan och luftballonger. Tack vare FlexSures omfattande funktionalitet för produktdesign, underwriting och rating har SIAI kunnat flytta sina komplexa ratingalgoritmer och regler från manuella kalkylblad i Excel till en modern Windows-baserad försäkringsplattform.

"Vi letade efter ett försäkringssystem som låter oss lansera försäkringsprodukter inom specifika globala nischer och på samma gång uppfylla kraven på vår interna redovisning av riskexponering, finanser och Solvens II. FlexSure har alla dessa delar, och jag är mycket nöjd med att vi har gått i produktion med systemet" säger Staffan Wide, CIO, Sirius International.

"Jag har aldrig i min långa karriär inom IT och försäkring sett så komplexa regler för underwriting och rating som SIAI använder sig av, och jag är extremt stolt över att vi har kunnat implementera så avancerade produkter i FlexSure genom att använda oss av vår Product Factory-modul. Med detta i produktion i FlexSure kan jag inte tänka mig någon sakförsäkringsprodukt som FlexSure inte skulle kunna hantera", säger Finn Oskarsson, VD på Mantacore.

Om Sirius International

Sirius International är ett internationellt återförsäkringsbolag, baserat i Sverige, som fokuserar på egendom och andra kortsvansade försäkringsområden. Vår betoning på konservativ underwriting och stark balansräkning sträcker sig över alla våra underwritingsområden. Förutom egendomsförsäkring omfattar Sirius International de flesta klasser av återförsäkring inom skadeförsäkring, såsom internationell hälso- och reseförsäkring, allriskförsäkring och flygförsäkring. http://www.siriusgroup.com/

Om Mantacore

Mantacore tillhandahåller en heltäckande systemlösning för försäkringsbranschen och har utvecklat och implementerat lösningar för försäkringssektorn inom sak- och olycksfall sedan 1993. Bolaget är representerat i Sverige, Danmark, Norge och Storbritannien. Mantacores huvudsakliga verksamhet är att utveckla, marknadsföra och implementera FlexSure, ett modernt och standardiserat system för försäkringar och skadehantering.

FlexSure är ett administrationssystem för försäkringar med fokus på smidighet, kostnadseffektivitet och modularitet. FlexSure gör det möjligt för affärsexperter att designa och publicera försäkringsprodukter i många olika distributionskanaler med advancerad underwriting och prisfunktionalitet. FlexSure är ett funktionsrikt system som hanterar alla kärnprocesser inom försäkring, inklusive skadehantering, och är baserat på Microsofts senaste teknologi. http://www.mantacore.com

Contact:

Michael Staack
SALES & MARKETING DIRECTOR
Mobile: +45-28-70-15-90
Michael.staack@mantacore.com

SOURCE Mantacore AB

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services