SORMATOSTILIEBIG-ERIKOISANKKURIEN LIIKETOIMINNAN YHDYSVALTALAISELTA SIMPSON STRONG-TIE:LTA

RUSKO, Suomi, January 10, 2013 /PRNewswire/ --

Hankki21.12.2012 raskaiden rakennuskiinnikkeiden LIEBIG-liiketoiminnanSimpsonStrong-Tie InternationalInc:lta osanaSormatinETA-hyväksyttyihinrakennuskiinnikkeisiinkeskittyvää strategiaa.LIEBIG-ankkureiden tuotekehitys ja valmistus siirtyy Suomeen. LIEBIGonmaailmanlaajuisesti tunnettusaksalainen tuotemerkkipoikkeuksellisenkorkeita kuormituksia kantaville ankkuroinneille muun muassa voimalaitos- ja infrastruktuurikohteissa.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130110/588388-a )
     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130110/588388-b )

Sormatinvalikoimassa on ennestään omia,suosittuja ETA-hyväksyttyjäS-KA-kiila-ankkureita, PFG-ankkureita ja S-UF-julkisivuankkureitasekäLYT-naulatulppia. LIEBIG-liiketoiminnan hankinta oli looginen jatko Sormatinosaamiseen keskittyvässästrategiassa.Sormat Oy:ntoimitusjohtajaIsmoLaitakarilleLIEBIGontäydellinen lisäSormatinnykyiseen tarjontaan.

- LIEBIGin ainutlaatuinen teknologia ja brandin tunnettuusvahvistavat asemaammeETA-hyväksyttyjenankkureiden valmistajana, se myösmahdollistaa meille pääsyn kaikkein raskaimpien ankkurointienmarkkinoille muun muassa ydinvoimateollisuudessa, toimitusjohtaja Ismo Laitakari sanoo.

Sormatsiirtää LIEBIG-ankkurien tuotekehityksen ja valmistuksenSaksasta ja Irlannista omaan moderniin tuotantolaitokseensa Ruskon kuntaan Varsinais-Suomeen. Sormat avaa helmikuussa 2013 oman palvelukeskuksen Trieriin Saksaan palvelemaan kaikkia vanhoja sekä uusia Sormatin ja LIEBIGin asiakkaita Keski-Euroopan markkinoilla.

- SimpsonStrong-Tien kannaltaLIEBIGin myynti Sormatilleon parastapa varmistaamyös omille asiakkaillemme näiden ainutlaatuisten tuotteiden ja huippuluokan palvelun saatavuus pitkällä aikavälillä. Koemme, että Sormat Oy:n yrityskulttuuri vastaa täysinSimpsonStrong-TienperusarvojajaturvaaLIEBIG-liiketoiminnantulevaisuudessa, sanooLaurentVersluysen, SimpsonStrong-Tien Euroopantoimitusjohtaja.

- Olen ylpeä yhtiömme puolesta saadessamme integroidaLIEBIGin uraauurtavaankkuriteknologiaosaksiSormatintuotannollistahuippuosaamista, jasamalla vahvistaaSormatinasemaayhtenä Euroopan kehittyneimmistä kiinnitystarvikkeiden tarjoajista. Olen myös ylpeäSormatinhenkilöstön puolesta, joka haluaa olla luomassa uusia työpaikkoja ja uutta positiivista taloudellista ilmapiiriä Varsinais-Suomessa, kommentoiLaitakarikaupan vaikutuksia.

Laitakari tähdentää, että Sormatillaon kovahalu palvella kaikkiaLIEBIGin-asiakkaitaSormatintunnetulla SuperService-asenteella.

Vuonna 1970 perustettu Sormat Oy on Pohjois-Euroopan  johtava rakennusteollisuuden kiinnitystarvikkeita valmistava ja markkinoiva yritys. Asiakkainamme ovat eurooppalaiset rakennusliikkeet ja tekninen tukkukauppa. Myynnistämme 70 prosenttia tulee viennistä. Pääkonttorimme ja kotimainen tuotantolaitos sijaitsevat Varsinais-Suomessa Ruskon kunnassa. Olemme 75 henkilön ammattilaisjoukkue ja vuoden 2012 liikevaihto oli noin 20 M€. Tälle vuodelle odotamme vakaata ja kannattavaa kasvua. http://www.sormat.com

SOURCE Sormat Holding

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services