PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring
See more news releases in Art  | New Products & Services

Sterren van de toekomst schitteren in Spanje

Share with Twitter Share with LinkedIn

SITGES, Spanje, June 13, 2013 /PRNewswire/ --

Jonge Nederlandse kunstenaars met ambitie krijgen de mogelijkheid in Spanje te studeren dankzij innovatieve cursussen die in september van dit jaar wordne geïntroduceerd door het Institute of the Arts in Barcelona. Het Institute of the Arts - Barcelona, geïnspireerd en ondersteund door Sir Paul McCartney's Liverpool Institute of Performing Arts (LIPA), werd in februari 2013 opgericht door Giles Auckland-Lewis en Mark Lethem. Het nieuwe diploma van het instituut zal aspirant acteurs, dansers en muziektheater-performers in staat stellen hun praktische vaardigheden te ontwikkelen en tegelijkertijd kennis op te doen over essentiële zakelijke aspecten van een carrière in de creatieve kunsten.

Het Institute of the Arts - Barcelona is gevestigd in een hypermodern gebouw in de aantrekkelijke Spaanse kuststad Sitges, op slechts 20 minuten afstand van de levendige culturele hub Barcelona, en vormt de nieuwste instelling voor hoger onderwijs in podiumkunsten in Europa. Het IAB zal performing-arts-studenten een geïntegreerde educatieve ervaring bieden die moderniteit combineert met creativiteit en ondernemingszin, een baanbrekende benadering van cursussen op het vlak van podiumkunsten.

De directeur van het Instituut, Giles Auckland-Lewis, verklaart: "Het onderwijs is geheel in het Engels, en ons diploma is uniek op het vasteland van Europa, speciaal ontworpen met het doel om niet alleen creatief talent te koesteren, maar ook de van zakelijke vaardigheden te ontwikkelen die essentieel zijn voor uitvoerende kunstenaars in een toenemend competitieve industrie." Hij voegt eraan toe, "Afgestudeerden die dit diploma afmaken zullen commercieel van wanten weten en grondig voorbereid zijn om door te gaan naar een graad in het onderdeel van de creatieve kunstensector waar hun voorkeur naar uitgaat."

Vertegenwoordigers van het Institute of the Arts - Barcelona zullen audities houden in Amsterdam op 24 juni 2013. Deze audities zijn gratis en open voor iedereen van 17 jaar en ouder die zich wil aanmelden voor een plaats aan het Instituut. De audities zijn specifiek bedoeld voor de fulltime, eenjarige cursussen voor het basisdiploma in acteren, dansen of muziektheater. De cursus loopt van september 2013 tot juli 2014.

De audities voor de diplomacursus zullen worden gehouden op de volgende locatie:

DUTCH Studio

Audities: 13:00 tot 16:00

Isolatorweg 36, 1014 AS Amsterdam

Telefoon: 020 750 9 700

As je je wil aanmelden voor een auditie, ga dan naar de website van het Instituut, http://www.iabarcelona.com/auditions_eu.html, om een aanvraagformulier te downloaden.

Contactpersoon:
Giles Auckland-Lewis
Hoofd opleiding
+34-938-949-713
g.auckland-lewis@iabarcelona.es

SOURCE Institute of the Arts - Barcelona

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Next in Art News

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center