Suomi vapaapäivien kärkikastia - naapurimaat ehtivät kuitenkin edelle

LONTOO, March 26, 2013 /PRNewswire/ --

Hotels.comin  teettämä kansainvälinen selvitys paljastaa vuosilomapäivien ja arkivapaiden määrät 30 maassa ympäri maailman. Suomi löytyy jaetulta neljänneltä sijalta yhteensä 35 vapaapäivällä, kun lasketaan yhteen vuosilomapäivät ja arkivapaat. Edelle ehtivät kuitenkin sekä itäiset että läntiset naapurimme, Venäjä ja Ruotsi.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130326/604932-INFO )

Hotellivaraussivusto Hotels.com selvitti palkallisten vapaapäivien määrien erot maittain ympäri maailman. Kun tarkastellaan vuosiloman ja arkivapaiden yhteenlaskettua määrää, peittoaa itäinen naapurimaamme Venäjä muut maat mennen tullen yhteensä 40 vapaapäivällään. Italia ja Ruotsi jakavat kakkossijan heti Venäjän jälkeen yhteensä 36 lomapäivällä. Seuraavana listalta löytyvät Suomi, Norja, Ranska ja Brasilia, joissa vuosilomaa ja arkipyhiä kertyy yhteensä 35 lomapäivää.

Suomen kokonaispotista 25 päivää on vuosilomaa ja 10 päivää muita arkivapaita. Suomessa vuosilomaa on virallisesti 30 päivää, mutta koska myös lauantait kuluttavat takavuosien käytännön mukaisesti vuosilomaa, todellisuudessa ylimääräisiä vapaapäiviä on vuosiloman johdosta keskimäärin 25 kappaletta.

Selvityksessä oli mukana yhteensä 30 maata ympäri maailman. Maiden lomapäivien keskiarvo oli 28, jonka Suomi ylittää reippaasti. Sen sijaan Kanadassa ja Meksikossa vapaita on vähiten tänä vuonna, vain 15 ja 13 päivän verran.

Arkihuolesi kaikki heitä

Pelkkien arkivapaiden määrässä piikkipaikan ottaa Argentiina 19 vapaapäivällään. Kaikkein vähiten arkivapaita on Intiassa, Kanadassa ja Brasiliassa, joiden kansalaisilla on vaivaiset 5 päivää arkivapaita.

Jotkut juhlapyhät antavat mahdollisuuden ylimääräiseen vapaaseen, ja niiden osuminen arkipäiville on raskaan työn raatajille oikea lottovoitto. Suomessa arkivapaat koostuvat kirkollisten pyhien lisäksi uudenvuodenpäivästä, vapunpäivästä, juhannusaatosta ja itsenäisyyspäivästä. Hotels.comin listauksessa on otettu huomioon vain ne juhlapyhät, jotka sijoittuvat arkipäiville vuonna 2013. Tänä vuonna tällaisia lomapäiviä kertyy Suomessa yhteensä 10 kappaletta. Ainoastaan loppiainen sattui tänä vuonna sijoittumaan viikonlopulle, kun taas kaikki joulunajan pyhät ajoittuvat työtä tekevien kannalta mukavasti arkeen. Se tarjoaa monille mahdollisuuden esimerkiksi pitkään irtiottoon Suomessa tai ulkomailla vain muutaman lisävapaapäivän turvin.

- On yllättävää, kuinka paljon lomapäivien määrät vaihtelevat maittain. Ero Meksikon ja Venäjän lomapäivämäärien välillä on huikeat 27 päivää eli yli 5 työviikkoa, ihmettelee Alison Couper Hotels.comilta.

Lomapäivät maittain vuonna 2013:

Maa           Vuosilomapäivät Muut arkivapaat Yhteensä
     29 Kanada                     10               5            15
     30 Meksiko                     7               6            13

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 160 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor +358(0)40-766-8874 tai +33(0)40-706-8021.

Hotels.com:
Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
+44(0)207-019-2815
ybonanati at expedia.com

SOURCE Hotels.com

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services