Tietomäärän kasvu ja pilvipalvelut vaativat yrityksiltä turvallista tiedonhävitystä

JOENSUU, Suomi, March 18, 2013 /PRNewswire/ --

Yhä useampi datakeskus on valinnut Blanccon tiedonhävitysratkaisut.

Digitaalisen tiedon määrä kasvaa ennakoitua nopeammin. Samanaikaisesti yleistyvät kansalliset ja kansainväliset tietosuojasäännökset, jotka edellyttävätyrityksiltä muun muassa ammattimaista tiedonhävitystä.

"Suuri osa digitaalisesta tiedosta sijaitsee yritysten omissa tai kolmansien osapuolien ylläpitämissä datakeskuksissa. Koska tietomäärä ja sen sääntely kasvaa, konesalien ylläpitäjät tarvitsevat työkaluja tiedonhävitysprosessin hallintaan", Blanccon toimitusjohtaja Kim Väisänen sanoo. "Niinpä Blanccon datakeskusasiakkaiden määrä onkin kasvussa."

Laitteistoriippumatonta tiedonhävitystä

Blancco tarjoaa tiedonhävitysratkaisut datakeskusten erilaisiin tallennus- ja laitteistokokoonpanoihin - levyistä ja palvelimista aina monimutkaisiin tallennusjärjestelmiin asti.

Blanccon ratkaisut hävittävät tiedot muun muassa Netappin, IBM:n, Oraclen (Sun), HP:n, EMC:n, Dellin ja Hitachin laitteista sekä Microsoftin ohjelmistoista. Blanccon avulla ylläpitäjä ei siis tarvitse monia työkaluja tiedonhävitykseen eri ympäristöissä.

Koko tiedonhävitysprosessi on hallittavissa Blancco Management Console lla. Tiedonhävityksen onnistuminen on todistettavissa ainoastaan yksityiskohtaisilla raporteilla, jollaisia Blanccon ohjelmistot tuottavat.

Blancco File hävittää tiedostot lopullisesti ajankohdan, tapahtuman tai muun määritellyn kriteerin mukaisesti. Esimerkiksi PCI DSS -tietoturvastandardi kieltää maksukorttitietojen säilyttämisen viittä vuotta pidempään.

Blanccon LUN illa esimerkiksi pilvipalveluntarjoajat voivat kierrättää tallennusjärjestelmän loogisia yksiköitä uusille asiakkaille turvallisesti ilman, että tallennusyksiköitä täytyisi määritellä uudelleen. Näin säästyy aikaa ja rahaa.

Blanccon edustajat keskustelevat mielellään datakeskusten tiedonhävitystarpeista ICTexpossa 20. - 21.3. Helsingin Messukeskuksessa osastolla 5e1. Tapahtumaan kannattaa rekisteröityä etukäteen.

Blancco Oy Ltd

Blancco on tiedonhävityksen globaali markkinajohtaja. Blanccon tiedonhävitysohjelmistolla on miljoonia käyttäjiä eri puolilla maailmaa. Blancco on sertifioiduin ja suositelluin ratkaisu alallaan. Yritys palvelee muun muassa pankki-, vakuutus- ja rahoitusalaa, it-laitteiden kierrätysammattilaisia sekä eri maiden hallitusten ja puolustusvoimien alaisia organisaatioita. Vuonna 1997 perustetun Blancco Oy Ltd:n pääkonttori sijaitsee Joensuussa. Blanccolla on useita kansainvälisiä toimipaikkoja ja yhteistyökumppaneita Euroopassa, Yhdysvalloissa, Lähi-idässä, Venäjällä, Aasiassa ja Australaasiassa. Lisätietoja http://www.blancco.com.

Lisätietoja:
Kim Väisänen
Toimitusjohtaja, Blancco Oy Ltd.
+358-50-585-2885
kim.vaisanen@blancco.com

Lehdistökontakti:
Kari Ahokas
+358-40-588-6893
kari@merkitysviestinta.fi

SOURCE Blancco Oy Ltd.

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services