Verdens mest attraktive arbeidsgivere

STOCKHOLM, September 17, 2013 /PRNewswire/ --

Endringer i preferansene til studenter verden over fører til skift av drømmearbeidsgivere.

Universum Global offentliggjør listen over bedrifter som har en konkurransefordel fra sitt rykte som en attraktiv arbeidsgiver. Nærmere 200 000 økonomi og teknologistudenter fra toppuniversitet har gitt sin mening om hva de synes er mest attraktivt med sin fremtidige arbeidsgiver.  Rangeringen for 2013 er basert på Universum studentundersøkelser i verdens 12 største økonomier.

Den globale rangeringen for 2013 blant økonomene viser sterk konkurranse blant profesjonelle tjenester, investeringsbankene og FMCG. Fjorårets andreplass, KPMG, har falt seks plasseringer, og blitt ersattet med EY (Ernst & Young) som har klatret fire og innehar nå 2.plassen.

• Årsaken til at disse arbeidsgiverne er sett på som så attraktive er at de er sterkt assosiert med attributter som studentene anser som viktige, slik som markedssuksess, profesjonell trening og utvikling, og en trygg arbeidsplass. Dette kan virke overraskende siden oppfattelsen av generasjon Y er at de verdsetter sosialt ansvar, et vennlig arbeidsmiljø og fleksibilitet høyt, sier Petter Nylander, CEO i Universum.

Bedriftene på topp 10 blant teknologene har vært relativ stabile de siste årene. Google har vært på førsteplass de siste fem årene, men Microsoft har tatt over 2.plassen som tidligere IBM hersket over.  Bedriftene er høyt assosiert med innovasjon og spennende produkt/tjenester, to attributter som er veldig viktig for ingeniørstudentene verden over.

TOPP 10 - Verdens mest attraktive arbeidsgivere

8. Siemens
  9. Sony
  10. Shell

For den totale rangeringen, gå til http://universumglobal.com/ideal-employer-rankings/global-results/

Om Universum:

Universum er en internasjonal bedrift som har vært spesialisert innen employer branding siden 1988. Universum leverer en stor bredde av tjenester, slik som research, strategiske konsulenttjenester og og kommunikasjonsløsninger som hjelper bedrifter til å bedre forstå, attrahere og beholde talent.

For mer informasjon, gå til http://www.universumglobal.com

Kontakt:

Carlo Duraturo
E-mail: carlo.duraturo@universum.se
Telefon: +47-930 33 329

SOURCE Universum Global

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services