Videnskabelige beviser for at Back App reducerer rygsmerter

AULI, Norge, February 4, 2014 /PRNewswire/ --

Undersøgelser, udført af ledende videnskabsmænd, har vist, at Back App forbedrer kropsholdningen og reducerer rygsmerter

Takket være nylige undersøgelser, udført af ledende videnskabsmænd ved europæiske universiteter, er der fundet bevis for, at Back App, en stol der er designet til at reducere rygsmerter hos kontorpersonale, ikke blot gør det lettere at sidde oprejst, men den forbedrer også din kropsholdning og reducerer lændesmerter

Videnskabsmændene Wim Dankaerts, Leuven Universitet, Belgien og Kieran O'Sullivan, University of Limerick, Irland udførte studier af personer, der lider af rygsmerter i siddende stilling. De fandt, at smerterne blev reduceret betydeligt - med Back App, i sammenligning med at sidde på en moderne kvalitetskontorstol med ryglæn og armlæn.

Der er videnskabeligt bevis for, at BackApp:

• Hjælper folk med at sidde mere oprejst
  • Reducerer anstrengelsen ved at sidde oprejst
  • Øger antallet af bevægelser i siddestillingen - ved at opfordre til bevægelse.
  • Opfordrer kroppen til at holde balancen på en nem, kontrolleret måde
  • Reducerer rygsmerter i siddende stilling

I undersøgelsen sad forsøgspersonerne, under en skriveopgave, med en rygsøjle meget tæt på den neutrale på Back App uden at være blevet bedt om det. Rygmuskelaktiviteten var her 36-54 % lavere. Når de blev bedt om at sidde med en "god" holdning, krævede Back App desuden 21 % mindre "anstrengelse" og betydeligt mindre (44 %) muskelaktivering.

Når den siddende balancerer frit sikrer Back App stolen, at rygsøjlen finder sin optimale oprejste position. Her er der kun er brug for lidt muskelaktivitet, derfor kan man sidde hele dagen uden problemer.

Back Apps stolens høje siddestilling gør det desuden nemmere at skifte fra siddende til stående stilling og det kræver derfor et hæve/sænkebord. I tilvænningsperioden tilrådes det, at brugeren sidder i kortere perioder og holder den justerbare balancekugle i den grønne zone for at sikre en nemmere overgang fra almindelige stole.

Klik her for at se en multimediepressemeddelelse om Back App:

Video:

Undersøgelse ved Kieran O´Sullivan af Back App ergonomisk stol, UK

Videnskabelige undersøgelser:

Can we reduce the effort of maintaining a neutral sitting posture? A pilot study

Lumbar posture and trunk muscle activation during a typing task when sitting on a novel dynamic ergonomic chair

Specific flexion-related low back pain and sitting: comparison of seated discomfort on two different chairs

Freddy Johnsen - Back App AS - Phone +4797756505 - Mail: freddy@backapp.eu - www.backapp.eu

SOURCE Back App AS

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services