Yelp Rantautuu Suomeen

- Yelp täydentää Pohjoismaisen värisuoran perustamalla suomenkielisen palvelun Helsinkiin

HELSINKI, 6 kesäkuu 2012 /PRNewswire/ -- Suosittu kuluttajia ja paikallisia yrityksiä yhdistävä verkkopalvelu Yelp (NYSE: YELP) avaa palvelunsa Suomessa. Suomenkielinen palvelu toimii jatkossa osoitteessa www.yelp.fi. Käyttäjät voivat palvelussa arvostella ja löytää arvosteluja erityyppisistä yrityksistä – aina ravintoloista kampaamoihin ja autokorjaamoihin. Yelpin suomalainen mobiilisovellus on saatavilla ilmaiseksi iPhonelle ja Androidille. Yelp sisältää myös työkaluja yritysten käyttöön biz.yelp.fi.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20050511/SFW134LOGO )

"Olemme erittäin innoissamme Yelpin tuomisesta myös Suomeen. Helsingistä aloittava palvelu täydentää samalla Pohjoismaisen värisuoran. Helsinki on vuoden 2012 designpääkaupunkina elävä ja monipuolinen metropoli, joka tarjoaa loistavan kasvualustan aktiiviselle Yelp-yhteisölle", kertoo Yelpin uusista markkinoista vastaava johtaja Miriam Warren. "Suomi on myös yksi harvoista maista, joka kasvaa jatkuvasti - jopa seitsemän neliökilometriä vuodessa. Aktiivisilla yelppaajilla on siis jatkossakin aina uutta maata löydettävänä, koettavana ja jaettavana."

Yelp-verkkopalvelu toimii jatkossa myös Suomen kielellä ja käyttäjät voivat jakaa kokemuksia paikallisista yrityksistä ja palveluista omalla kielellään. Yelp laajentaa palveluaan kansainvälisesti ja Suomi on seitsemästoista maa, johon Yelp perustaa oman yhteisön. Muita kieliä ovat mm. englanti, saksa, ranska, espanja, ruotsi, norja, tanska ja hollanti.

Palvelua voidaan käyttää koko maassa. Yelp keskittyy ensi vaiheessa Helsingin seudun yhteisön rakentamiseen ja laajentaa palveluaan kaupunki kaupungilta.

Lisätietoa, kuvia Yelp.fi-palvelusta sekä Yelp-mobiilisovellus iPhonelle ja Androidille löytyy yhtiön virallisesta blogista http://officialblog.yelp.com.

Yelp

Yelp Inc. (http://www.yelp.com ja http://www.yelp.fi) yhdistää ihmiset ja yritykset verkon kautta. Yelp perustettiin San Franciscossa heinäkuussa 2004. Sen jälkeen yhtiö on laajentanut suuriin kaupunkeihin Yhdysvalloissa, Kanadassa, Iso-Britanniassa, Irlannissa, Ranskassa, Saksassa, Itävallassa, Alankomaissa, Espanjassa, Italiassa, Sveitsissä, Belgiassa, Australiassa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Yelpillä on keskimäärin noin 71 miljoonaa käyttäjää kuukaudessa* (Q1 2012), ja palvelun käyttäjät ovat kirjoittaneet yli 27 miljoonaa laadukasta arvostelua palveluun. Tämä tekee Yelpistä johtavan paikallisen käyttäjien arvosteluihin perustuvan oppaan kaiken tyyppisten yritysten palveluille aina vaateliikkeistä automekaanikkoihin ja ravintoloista hammaslääkäreihin. Yelpin mobiilisovellusta käyttää noin 6,3 miljoonaa mobiililaitetta kuukaudessa. Lisää tietoa http://www.yelp.fi tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen press@yelp.co.uk.

* Lähde: Google Analytics

Lisätietoja:
Suomi: Ville Lehtovirta, Aleksin Kaiku
Ville.Lehtovirta@aleksinkaiku.fi
+358-50-346-6946

Iso-Britannia: Elliot Adams, Yelp
eadams@yelp.co.uk tai press@yelp.co.uk
+44-(0)-207-347-1663

SOURCE Yelp Inc.

RELATED LINKS

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services