2014

Zweedse staalproducent kiest Quintiq-platform om zijn supply chain planning te optimaliseren

S'-HERTOGENBOSCH, Nederland, August 28, 2013 /PRNewswire/ --

Quintiq, een wereldleider op het gebied van supply chain planning & optimization (SCP&O), heeft vandaag aangekondigd dat SSAB het Quintiq-platform heeft gekozen om de supply chain processen te verzorgen voor zijn fabrieken.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130328/606756 )

SSAB is gevestigd in Zweden en speelt een toonaangevende rol op het gebied van hoogsterkte staal. Het bedrijf heeft een verwerkingscapaciteit van 6 miljoen ton ruwstaal. Het Quintiq-platform zal het bedrijf terzijde staan bij het verbeteren van leverbetrouwbaarheid en zal ondersteuning bieden bij het verkorten van levertijden binnen het EMEA-netwerk van het bedrijf.

"We zijn zeer blij dat wij SSAB de transparantie en functionaliteit kunnen bieden die mogelijk zijn dankzij één enkel, op maat gemaakt SCP&O-platform", aldus Markus Malinen, business unit director bij Quintiq. "Vanwege onze uitgebreide plannings- en optimalisatieactiviteiten op het gebied van staal, zijn wij de ideale kandidaat om SSAB te helpen bij het bereiken van huidige en toekomstige bedrijfsdoelen."

Over SSAB

SSAB is een wereldleider op het gebied van hoogsterkte staal met een toegevoegde waarde. SSAB biedt producten aan die in nauwe samenwerking met klanten worden ontwikkeld, zodat de wereld sterker, lichter en duurzamer wordt. SSAB heeft werknemers in meer dan 45 landen en exploiteert productiefaciliteiten in Zweden en de VS. SSAB staat genoteerd aan de NASDAQ OMX Nordic Exchange in Stockholm.

Over Quintiq

Elk bedrijf kent zijn eigen supply chain-planningsvraagstukken. Die vraagstukken zijn soms heel omvangrijk. Ze zijn soms ook heel gecompliceerd. En sommige lijken zelfs onoplosbaar. Maar Quintiq lost deze vraagstukken al sinds 1997 stuk voor stuk op met behulp van één enkel softwareplatform voor supply chain planning & optimization. Vandaag de dag vertrouwen ongeveer 12.000 gebruikers in meer dan 80 landen op de software van Quintiq om personeel, logistiek en productie te plannen en te optimaliseren. Quintiq heeft een hoofdkantoor in Nederland en in de VS, en kantoren over de hele wereld. Lees meer op http://www.quintiq.com.

Ga voor meer informatie naar http://www.quintiq.com of volg Quintiq via Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube.

Mediacontact:

Informatieverzoeken Noord-Amerika
Jon Temerlies
Racepoint Group
Tel.: +1-202-349-0859
Quintiq@Racepointgroup.com

Informatieverzoeken EMEA
Charlotte Poh
Global Marketing Communication Manager
Tel.: +31(0)736910739
pressrelease@quintiq.com

SOURCE Quintiq

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services